Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo*850
hjälp!!! 850GLE -93 jag var ute och körde idag låg i jämn hastighet runt 90km/h
Och bilen bara dog.:( tändningen funkade alla lampor lös men bilen dog helt utan förvarning. frikopplade och vred på start nyckeln, till min förvåning hoppade bilen igång igen.. :shock:

Körde sedan 100 meter och bilen gjorde likadant. :evil: vred på starten allt snurrade men den startade inte. väntade 10 sek, vred på starten och bil f*n hoppade igång körde sen hem ca 1,5km. och sitter nu här... :?:

Någon som har några alt. kan de va soppa pumpen??

Tacksam för alla svar.
Användarvisningsbild
av #27
Låter som pump eller relä till pumpen..
av volvo*850
var ute och felsökte nu fick fram 2 felkoder A7 122, 132\ Motortemperaturgivarens period för lång, Varvtalsgivarens signal saknas??
Varvtalsgivaren kanske jag kan förstå, när bilen tvärdog och jag startade den igen kanske kan va felet till den felkoden men den första vet jag inte, någon som vet? vad menas med den. och vad kan man göra å sketen???
av Kena
Pröva noll felkoderna och se om båda kommer tebax
av Fisketorp
Ligger bilen i normaltemp när du kör?

Kanske läge att byta tempgivare den är väl inte alltför dyr samt är det fel på den så drar väl bilen onödigt mycket?

tänkte mest som ovanämnda med relät.
min sambos 940 betedde sig precis på samma sätt.
åka till volvo han luktade på relät, luktade bränt samt var rätt varmt så vi bytte. aldrig haft det problemet igen.

Vad jag förstått det här så är det lödningar som släpper så öppnar man reläet så ska det vara till å löda det igen.
kanske värt att prova, något ganska enkelt som man kan göra själv utan kostnad iallafall =P
av volvo*850
Jo "arbetstempen" är helt normal... jag ska prova med att byta reläet och se vad som händer.

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]