Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Jag har en bekant som har en xc70 2005 där elstolen är trasig, Nu ska bilen in på kontrollbesiktning och han har frågat mej som gammal volvoägare om det kan bli en tvåa och ej godkänd då elstolen inte fungerar.
Jag har inget svar men vet att på detta forum finns otroligt mycket kunskap, så därav frågan om man kan få en godkänd besiktning utan att elstolen på förarsidan fungerar.
Undrar
Ulf
Egentligen borde det ju kontrolleras då en bra sittställning är avgörande för trafiksäkerheten. Men det kontrolleras inte, så din bekant kan vara lugn.
det måste gå att justera stolen. testades på min förra besiktning iaf
Jag har besiktigat en bil med fast stol i en bil jag hade i 5 års tid, aldrig något snack mer än att besktningskvinnan brukade skratta åt att hon inte såg ut för den var så låg. Verkar konstigt om det skall testas isåfall, för den gick verkligen inte att justera på något sätt.

Man kan ju tänka sig att "det skall gå om funktionen finns". Men om knapparna är döda så finns ju inte funktionen.
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]