Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bubblan
#1482698
Hej, för ca 2 veckor sedan så fick jag varning i bilen om att kylarvätskenivån var låg. Den var då precis på minimumstrecket så jag rullade på så den låg mittemellan min och max. Idag fick jag varningen igen, på ca 2 veckor har jag tappat 1,5cm kylarvätska. Någon som har någon bra ide om vad det kan vara? Har inte sett någon pöl under bilen. Detta gäller en Volvo V70 2016 med en d4 motor
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1482816
Min hade ett mikroskopiskt hål i kylaren. För litet för det skulle synas under bilen men nivån sjönkt långsamt över några veckor.

Är det något särskilt tänka p[…]

Vinande ljud från AC(V70 D4 2016)

Tyvärr kommer jag inte med någon lö[…]

Elproblem i baklucka

kan inte vara jordfel då den öppnar me[…]

Kass generator? V70-2012

Svårt på en modernbil att mäta io[…]