Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Linuspers
Var ute och sladdade nu i vinter när plötsligt min servostyrning slutade fungera, det läcker inte för det är fortfarande fullt i behållaren till servooljan, remmen är hel, är de pumpen som gett sig, hur får jag reda på om den gett sig, tack i förhand mvh Linus
av Oreggad
Då den bygger sug så kommer det hugga i locket när du öppnar, annars funkar det inte rätt, easy....

Men vad är det för färg på vätskan då, töm o se om de ligger bös i?
Användarvisningsbild
av lennarte
Min 745-a har en servotyrning som krånglat i 8 - 10 år. Bytt pumpen, men det gjorde ingen skillnad, felet är där varje morgon när det är kallt väder, inte nödvändigtvis minusgrader. När jag startar motorn finns ingen servo, men om jag rycker lite lätt fram och tillbaka så släpper det efter ett tag och fungerar sedan hela dagen.Förmodligen ventiler i styrväxeln som strular. Har bytt oljan ett antal gånger och den såg inte rolig ut i början (bytte 3 ggr på en dryg vecka), mer metallgrå än röd när jag sög ut det sista i behållaren. Ska byta olja igen till våren (bytt c:a vart annat år) när det är dax för service och besiktning
av rd350
Problemet ligger nästan alltid i styrväxeln. Sitter en ventil där som ej finns som reservdel. Har faktiskt aldrig bytat nån pump på 7-940 och då har jag ändå hållt på med dem yrkesmässigt sen nya. I bland kan oljebyte hjäpa tillfälligt men inte så länge. Årsmodeller runt 90 brukar ha mest problem.

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]

Bromsvätskan kommer inte fram

Hej, jag försöker lufta bromsarna p&ari[…]