Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lång historia kort:

Min V70 från 2005 med 34 000 mil gångna har pajat. Diskuterat med tre verkstäder som utan att öppna bilen alla har gjort bedömningen att jag behöver/bör byta:

Koppling
Urtrampningslager
Slavcylinder
och troligtvis dubbelmassesvänghjul, som separerat.

Det jag tänker mig nu är att jag ska beställa delarna så billigt som möjligt och att någon kanske kan montera grejerna åt mig. Jag kan antingen betala en slant (långt under verkstadspris) eller bistå med juridiska tjänster. Jag har mångårig erfarenhet inom straffrätt (brott), processrätt och allmän civilrätt (tvistemål)), så jag kan vara till stor hjälp kring vanliga brottmål och tvistemål. Eftersom juridiska tjänster är väldigt dyra så kan jag utbyta tjänster av stort värde till den som kanske har en pågående tvist eller behöva rådfråga om saker där jag kan hjälpa till.

Bilen finns norr om stockholm ("norrort") och jag kan bogsera den till din verkstad.

Hittade inget bättre forum att lägga tråden i. Om jag lagt fel får moderator gärna flytta tråden rätt. Jag hoppas det är OK att annonsera efter hjälp på detta sätt.
Om du har möjlighet -- riv isär och titta efter vad som gått sönder innan du beställer delar.

Jag tror tyvärr att det kan finnas ytterligare problem som du upptäcker först när du delat motor och växellåda. Har koppling och svänghjul totalhavererat är det fullt möjligt att något annat också gått sönder.
Fick tag i ett helt nytt Valeokit inklusive svänghjul rätt billigt. Så ska försöka lösa detta på något sätt. Står att det är konvertering till enkelmassesvänghjul men vad jag förstår är det i princip ingen skillnad i monteringen. Det är denna, fast jag köpte inte från denna butik:

https://www.autodoc.se/valeo/7950957
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]