Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Jag är ute efter att byta ut min HU-655 till nån stereo som har

1: Stöd för CD-R skivor
2: Stöd för MP3
3: Line in/Ipod anslutning

Nån som vet vart man kan hitta, alla vanliga stereos har ju fel storlek.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Kan det vara en sådan här som du behöver?
Det ar en "ram" för att kunna montera en normal stereo i S40 (gamla modellen)
Hämtat från Blaupunkts hemsida.

Radioinstall

Car: Volvo S40
Date:4/1996 --> 11/2003
Comment:
You will find the required products (prod. numbers) for the cable connector set in the coulmn connection. Please find the required products under Cable Connection for RC in case you want to connect a remote control.

Installation Kit Connection Connecting Cable for RC
Supporting frame of accessory kit 7607621115001
99)

99) In addition, use cable 7 607 001 520 for all car radios with an output power of 80 watts or more

Hör med en Blaupunkt handlare så vet han nog vad detta är för något, bör även finnas hos andra tillverkare.
av corazone
Hej och tack för era svar, sorry om jag inte har varit helt alert här i forumet.

Den där blaupunktramen verkar ju bara vara för s40 96-03 , jag har en 2004.

Måste kolla på minna papper när den exakt är producerad, men den verkar ju ha den "äldre" stereon. Har sett nya S40 och den har en hippare stereo designmässigt.

Vart kan man köpa dessa delar? Tips på bra ljudbutiker i huvudstan eller på webben?
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Det finns ett antal dubbel-Din maskiner på marknaden.

Exempelvis: Clarion DUB278RMP , 3.599 ink moms på MDS.

En som jag kikat på för min V70-02 är Clarion WXZ468RMP, åxå en dubbelDin fast med inbyggd 6-skivors cd-växlare. Även den säljs av MDS,
Mer info finns här

Lyxvarianten som jag inte bestämt mig för än är AVICD3BT från Pioneer med GPS. Tele-Atlas kartmaterial på inbyggd HD, Blåtand för att ansluta telefon, DVD, man kan ansluta extern skärm, Fartkameravarning, Ipod-anslutning m.m m.m.
Nackdel Dyr, närmare 15.000:-, inget mot orginalmonterad GPS men ändå.
Mer info hittar du här

Bl.a BRL, Dialoct och jag tror Danderyds bilstereo eller ngt sådant kränger och monterar dessa.

Nu blev jag sugen på Pioneeren igen, men jag velar för samtidigt vill jag ha en gps som jag kan använda både i bilen och på snöskotern. Det får bli en annan tråd.

Lycka till

Micke

Oj, aj.. Att mina mätare visar olika vet jag […]

Carplay trådlöst?

Jag kan ju tillägga att jag testade i en XC60[…]

Letar oljetryckmätare

Grejerna (made in China) beställda via Amazon[…]

Hade varit schims hade tryck varit i stort sett l[…]