Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fisch
Hade problem med laddningen igår. Vid två tillfällen slutade bilen ladda. Indikatorn lyste blått även fast ingen tid var inställd för laddning. Laddade från en motorvärmarstolpe.
av SundanceKid
Fisch skrev: tor 06 jan 2022, 09:13 Sensus. Jag är nöjd med det. Volvo verkar inte fått till Google än.
Jag hoppas på Sensus då jag haft det utan några som helst problem sen 2017 i mina olika bilar. I senaste V90 T8 2020 är det riktigt snabbt också!
av Kingcool
Jag går och hoppas på android faktiskt.. Verkar som de senaste uppdateringarna av systemet har börjat lösa div problem.
Har Sensus just nu i vår xc60-18. Helvete vad segt det är...
av SundanceKid
Kingcool skrev:Jag går och hoppas på android faktiskt.. Verkar som de senaste uppdateringarna av systemet har börjat lösa div problem.
När beställde du?

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av bem
Kingcool skrev: tor 06 jan 2022, 13:38 Jag går och hoppas på android faktiskt.. Verkar som de senaste uppdateringarna av systemet har börjat lösa div problem.
Det stämmer att Volvo rättat till mycket nu för deras Google-bilar, som min V90 T6 Recharge 2022 early. Mjukvaruversion 1.8 löste en hel del problem och tillsammans med senate versionen av Volvo Cars appen är det rätt stabilt numera. Fler funktioner i appen behövs dock till Volvos Google Android Automotive baserade bilar men de kommer under 2022. Men nästa modell av Volvo som får Android Automotive är nog inte givet det funkar bra i början. Det är min V90 2022 exempel på, den fick ju ”Google” till 2022 early (som min) men tyvärr hade Volvo inte testat mjukvaran tillräkligt innan de levererade min bil i 21 aug 2021. Mjukvara 1.7 som bilen hade då var ofärdig men 3 mån senare kom 1.8 som rättade till mycket. Jag tror biltillverkare kan frestas släppa ut bilar med mjukvara som inte riktigt är klar för konsument. Speciellt som många nya bilar numera kan uppdateras OTA (over the air) då man inte behöver in till märkesverkstad för att få senaste mjukvaran i bilen.
Som min V90 T6 Recharge 2022 early funkar idag med mjukvara 1.8 är jag nöjd i alla fall. Stor skillnad mot när bilen levererades.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av Wsemme
Jag är mer nyfiken på förbrukning och räckvidd? Om du har list att delge lite mer :-)
av Kingcool
SundanceKid skrev: tor 06 jan 2022, 14:57
Kingcool skrev:Jag går och hoppas på android faktiskt.. Verkar som de senaste uppdateringarna av systemet har börjat lösa div problem.
När beställde du?

Skickat från min DN2103 via Tapatalk
10 november tror jag det var :)
Har v18 som lev just nu..
bem skrev: tor 06 jan 2022, 16:33
Kingcool skrev: tor 06 jan 2022, 13:38 Jag går och hoppas på android faktiskt.. Verkar som de senaste uppdateringarna av systemet har börjat lösa div problem.
Det stämmer att Volvo rättat till mycket nu för deras Google-bilar, som min V90 T6 Recharge 2022 early. Mjukvaruverson 1.8 löste en hel del problem och tillsammans med senate versionen av Volvo Cars appen är det rätt stabilt numera. Fler funktioner i appen behövs dock till Volvos Google Android Automotive baserade bilar men de kommer under 2022. Men nästa modell av Volvo som får Android Automotive är nog inte givet det funkar bra i början. Det är min V90 2022 exempel på, den fick ju ”Google” till 2022 early (som min) men tyvärr hade Volvo inte testat mjukvaran tillräkligt innan de levererade min bil i 21 aug 2021. Mjukvara 1.7 som bilen hade då var ofärdig men 3 mån senare kom 1.8 som rättade till mycket. Jag tror biltillverkare kan frestas släppa ut bilar med mjukvara som inte riktigt är klar för konsument. Speciellt som många nya bilar numera kan uppdateras OTA (over the air) då man inte behöver in till märkesverkstad för att få senaste mjukvaran i bilen.
Som min V90 T6 Recharge 2022 early funkar idag med mjukvara 1.8 är jag nöjd i alla fall. Stor skillnad mot när bilen levererades.
/Bo
Gott att höra :)
Tror faktiskt jag såg att det kommit en 1.8.1 version också men citera mig inte på det!
Edit: Ja jag drömde nog det :)
av Kingcool
bem skrev: tor 06 jan 2022, 16:33
Det stämmer att Volvo rättat till mycket nu för deras Google-bilar, som min V90 T6 Recharge 2022 early. Mjukvaruversion 1.8 löste en hel del problem och tillsammans med senate versionen av Volvo Cars appen är det rätt stabilt numera. Fler funktioner i appen behövs dock till Volvos Google Android Automotive baserade bilar men de kommer under 2022. Men nästa modell av Volvo som får Android Automotive är nog inte givet det funkar bra i början. Det är min V90 2022 exempel på, den fick ju ”Google” till 2022 early (som min) men tyvärr hade Volvo inte testat mjukvaran tillräkligt innan de levererade min bil i 21 aug 2021. Mjukvara 1.7 som bilen hade då var ofärdig men 3 mån senare kom 1.8 som rättade till mycket. Jag tror biltillverkare kan frestas släppa ut bilar med mjukvara som inte riktigt är klar för konsument. Speciellt som många nya bilar numera kan uppdateras OTA (over the air) då man inte behöver in till märkesverkstad för att få senaste mjukvaran i bilen.
/Bo
Ska faktiskt rätta mig själv igen, satt nyss i en nyuthämtad xc60 (chipbrist edition) med version 1.8.1 :)
Killen som hämtade ut den var lite konfunderad över hur och var han skulle kunna få ut någon körjournal. Finns det någon meny för det?
Och vi hittade inte var man ställde in så man såg hur långt bilen gått totalt när man kör. Han får bara fram hur långt han kört just den körningen :)
Användarvisningsbild
av bem
Kingcool,
När man öppnar Färddatorn i förardisplayen finns två Trippmätare:
TM (trippmätare manuell, den kan du själv manuellt nollställa när du vill).
TA (trippmätare automatisk, den nollställer sig automatiskt om man inte kört på 4 timmar).
Finns en knapp på ratten som öppnar förddatorfönstret i förardisplayen.

Total körsträcka:
I Färddatorn se på raden ODO (odometer=vägmätare). Den kan man inte nollställa.

Körjournal:
Tro det eller ej men det har inte Volvo fått fungerande i Volvo Cars appen än på Google Android Automotive Volvobilar som XC60 och S/V 90 2022.
Körjournal finns i Volvo Cars appen för Volvobilar som har det äldre Sensus infotainment
Jag hade Körjournal i appen till min förra Volvo V70 MY14 men den finns inte än till min V90 T6 Recharge MY22. Så jädra dåligt av Volvo men så ligger det till.
Men Körjournal och en hel del annat kommer i Volvo Cars appen under 2022.
Bara ha tålamod. Läs här:

https://www.volvocars.com/se/support/to ... cars-appen

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av Kingcool
bem skrev: fre 07 jan 2022, 19:22 Kingcool,
När man öppnar Färddatorn i förardisplayen finns två Trippmätare:
TM (trippmätare manuell, den kan du själv manuellt nollställa när du vill).
TA (trippmätare automatisk, den nollställer sig automatiskt om man inte kört på 4 timmar).
Finns en knapp på ratten som öppnar förddatorfönstret i flrardisplayen.

Total körsträcka:
I Färddatorn se på raden ODO (odometer=vägmätare). Den kan man inte nollställa.

Körjournal:
Tro det eller ej men det har inte Volvo fått fungerande i Volvo Cars appen än på Google Android Automotive Volvobilar som XC60 och S/V 90 2022.
Körjournal finns i Volvo Cars appen för Volvobilar som har det äldre Sensus infotainment
Jag hade Körjournal i appen till min förra Volvo V70 MY14 men den finns inte än till min V90 T6 Recharge MY22. Så jädra dåligt av Volvo men så ligger det till.
Men Körjournal och en hel del annat kommer i Volvo Cars appen under 2022.
Bara ha tålamod. Läs här:

https://www.volvocars.com/se/support/to ... cars-appen

/Bo
Aa tack för svar :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 55

Hämtade ut en V90 MY26 förra veckan oc[…]