Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pierre79
Tjenare alla förstklassiga mekaniker
jag har ett mysko fel på min v70 1997 fjärrdosan på bilen slutade funka i fredags så jag fick låsa upp den med nyckel var på larmet gick å bilen startade ej
lämnade in den hos bilia idag för omprogrammering av en ny fjärrdosa
men den nya ville inte ta emot signalen från bilen .
OBS startmotorn går inte runt överhuvudtaget bilen funkade jätte bra ända tills vi låste bilen .
nån som vet vad det kan vara för fel innan jag får en dyr räkning av bilia på över 20 000 kr??
tacksam för svar (kan det vara antennringen startmotorn går ju inte runt överhuvud taget sten död e bilen )
hoppas det finns nån som kan hjälpa mej
har ej hittat någon tråd angående detta på forumet
av Pierre79
nu har bilen stannat igen exakt samma fel höll i 3 dagar bilia har alltså hittat felet på bilen säger dom fjärrmottagren i bilen kostade mej 5000 kr bilen funkade i 3 dagar sedan e det samma fel igen detta måste ju gå på garanti (nånting måste ju ha sönder fjärrmottagaren i bilen frågan e ju bara vad) börjar bli riktigt trött på volvo bilar e nog den sista jag köper å en grej till hur kan man som stor verkstad hålla på å låta kunden bekosta data boxar å sådana grejer bara för att testa om det e det som e fel på bilen hur sjukt som helst innan man byter en grej å debiterar kunden skall man ju definitivt veta vad som e fel.kunden i fokus å service anda som dom har på bilias reservdelstjänst den e ju suverän kanske skulle vara det på verkstan oxå :cry:
av Pierre79
det låter riktigt bra men problemet kvarstår ju nånting måste ju ha sönder fjärrmottagaren i bilen eller så har jag bara haft en sådan jävla otur att den nya oxå var dålig å bara höll i 4 dagar :(
Användarvisningsbild
av Phantom
Den gång jag haft en volvo inne för rep hos Volvo så åtgärdade dom felet trodde jag.
Jag hade ju ett papper på vad som skulle åtgärdas, inlämningskvittot, och fick sen kvittot på jobbet vad som var gjort. När felet sen återkom hade de inte lyckats lösa problemet utan hade bytt en del och det funkade ett litet tag. Åkte då in med bilen igen och denna gång löste de problemet då det var ytterliggare en defekt del. Detta åtgärdades utan extra kostnad och det kallar jag service. Behövde ingen lång väntetid då de tog in bilen ganska omgående, och det var inget billigt jobb som utfördes då. Men det verkar ju skilja mellan olika verkstäder i landet om man tittar på de inlägg som finns om detta.
av Kena
Iblad botar man symptomen, men det är ju bättre att bota orsaken. Vad jag menar är att man hittar nått som är fel, men felet kan vara orsakat av att det är fel på något annat. Inte alltid så lätt.
av Pierre79
jo jag hoppas dom gör det med denna bil oxå då jag absolut inte e gjord av pengar köpte denna bil då jag var less på att skruva själv :cry:
men har fått både byta topplockspackning å bensin pump på den
det e ju saker man kan byta själv men i detta fall så e man helt såld till bilia hoppas verkligen dom tar detta på garanti annars e det ju en jättetrevlig bil att köra men men vi får väl se när dom tar bilen å om dom lagar den gratis
info när den e klarkommer att skrivas här m.v.h Pierre

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]