Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
Tankade bensin för 15,25 i måndags utanför oslo, dieseln var 14 nånting. Varierar väldigt här, gick från 14,xx till 19 nånting på någon timme. Oklart vad dom grejar med

Ang bilden ovan, är ju egentligen helt skadat att soppan är dyrare i glesbygd, vem kom ens på det
Jag förstår ju att utkörningen kostar mer långt från depåerna, men det måste väl för sjutton kunna lösas snyggare än sådär.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
TommyP86 skrev: ons 05 jan 2022, 18:04Ang bilden ovan, är ju egentligen helt skadat att soppan är dyrare i glesbygd, vem kom ens på det Bild
Jag förstår ju att utkörningen kostar mer långt från depåerna, men det måste väl för sjutton kunna lösas snyggare än sådär.
Inte så mkt konkurrens i glesbygden.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Helt sjuka siffror på bilden ovan. Ännu sjukare än de jag hittills sett. Kan heller inte se något som skulle vara roligt på den bilden :bored: .
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Sjukt, minst sagt... Jag har inte vågat kolla vad priset är uppe i nu, men 2a januari låg det fortfarande strax över 18kr/l(95).
Konkurrans gör mycket, och som marcus säger så saknas det konkurrans i glesbygder... Vi har iaf 2 pump-stationer(en "mack" och en helt obemannad), så det finns ju iaf någon form av konkurrans, även om dom historiskt sett har hållit samma priser +- något enstaka öre.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Ja det finns inte så mycket man kan göra åt eländet, lider med de som inte har något val.
Men visst om inget fordon i detta landet tankades på en vecka (eller det kanske räcker med en dag) så hade kanske saker hänt...?
Ska man se något positivt så är det att bilen drar mindre utan en massa start/stopp vilket delvis kan kompensera för ett högre pris, min ligger på 0,5 på nuvarande tank (snittar säkert 0,75-0,8 i den hetsiga Stockholmstrafiken) och jag räknar med att få tanka i typ Arvidsjaur imorgon (efter 102 mil Piteå-Riksgränsen-Arvidsjaur).
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
fjohan82 skrev:Men visst om inget fordon i detta landet tankades på en vecka (eller det kanske räcker med en dag) så hade kanske saker hänt...?
Det vore nått det.
Användarvisningsbild
av fjohan82
gubbstrutt skrev: ons 05 jan 2022, 22:11
fjohan82 skrev:Men visst om inget fordon i detta landet tankades på en vecka (eller det kanske räcker med en dag) så hade kanske saker hänt...?
Det vore nått det.
Ja men vi är inte kända för att ta till samma åtgärder som i länder på kontinenten.
Här sitter vi mer hemma vid köksbordet och skriker (eller bara knyter näven i fickan och accepterar läget), än att gå man ur huse...
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Jag håller med.

Edit men det måste fan hända något nu.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag har en känsla av att det mesta som skulle hända var en plötslig massarbetslöshet... "sorry chefen, jag kan inte jobba på en vecka då jag bränsle-strejkar" tror jag inte skulle vara vidare populärt :-)
Det går inte förneka att en väldigt stor del av landet inte har något val om dom vill fortsätta försörja sig och sin familj och leva ett drägligt liv.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 93

Låter som att du överdoserat / gjort f&[…]

Elpriset

Stökiga priser nu ett tag, från 2 ö[…]

Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Tveklöst, lägger inte tiden och kr&ar[…]