Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Är det någon möjligtvis kunnig person mot betalning som skulle kunna hjälpa mig med uppgradering av min analoga display mot en digital TFT. Har volvo v70 D2 2012/13 Jag har hittat en beg TFT Kombinerat Instrument - Volvo V70 -15 på bildatabasen manuell. Men saknar själva Vida DICE plus win7 pro pc och känns rätt onödigt köpa detta för göra detta 1 gång.
Har googlat en rätt mkt om detta och kollat youtube och det är en proccess att göra. Så skulle kännas bättre att göra det med någon som redan gjort detta på möjligtvis sin eller flera volvo...

Återkom gärna ifall det finns någon

https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... rice&asc=1
Har du en MY12 eller MY13?
För på MY12 så fungerar det utan att programmera. (Vad jag vet är det ENDAST MY12 detta fungerar på)
Det som behövs är två kablar från ODB-uttaget upp till displaykontakten.

Jag körde så i några år på min XC70 utan problem...
Det som inte fungerar är "Power-/ECO-"mätarna men det gör dom väl inte med programmering heller.
Enklast är ju att ta kontakt med en Volvo verkstad ,vilket inte måste vara bilia och fråga dom om det finns programvara för ett sådant här byte
Om dom är positiva så byt panelen och ladda den nya programvaran hos dom
Lösningen som du föreslog med Vida och Dice kommer inte att gå på grund av att du inte kan få tag på programvaran och att du heller inte kan ladda den i bilen
Jo de går visst att göra men som sagt man behöver Vida Dice verktyg... Här är video hur man gör... Bilen batteri måste vara inkopplat och ladda då själva upplåsningen med Vdash kan ta upp till 24h men tar normalt 10-12 h... Därför jag frågar ifall någon har gjort detta tidigare... Här är en annan svensk kille som har gjort
men han gör bara åt sig själv och vill ej göra åt någon annan.

Sonens bil har blivit extremt svårstartad oc[…]

EX60

Ett tips för den som vill kika irl och har v&[…]

ja, alla nät stängs inte över en na[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]