NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Min Volvo v50 2011 har problem med värmaren. Precis när den kommer upp i värme och den första frosten börjar smälta på vindrutan så dör den, helt och hållet, lägger bara av och inget felmeddelande (i displayen i alla fall). Någon annan som varit med om detta?

Med vänlig hälsning, Oscar
Jag stack ut och testade direkt med att ha motorn igång och det fungerade!!

Så då antar jag att det antingen är cirkulationspumpen till värmaren eller batterispänningen?

Vad skall spänningen mina vara för att värmaren skall gå? Någon som vet?

Med vänlig hälsning,
kebabpizza skrev:Hur har du mätt tjuvströmmen? Bilen måste vara i viloläge när du mäter.
(2A i tjuvström dränerar batteriet ganska fort, du måste i så fall använda bilen väldigt mycket för att inte det ska märkas)
@kebabpizza, Jag kopplar bort plus polen och mäter mellan batteriet och fästet samt rycker bort säkring efter säkring.
Bild

2a är ju grymt mycket, har precis köpt bilen så förmodligen visste tidigare ägaren om detta. Undrar bara vad det är som drar så mycket
kebabpizza skrev:Är du säker på att den är i viloläge då?
Jag kan inte villkoren för V50, men rent generellt, en bil som är stängd och låst bör vara i viloläge inom 5 minuter.
@kebabpizza, Jag tror det men jag skall kolla imorgon igen, återkommer. Tack för hjälpen :)
Antar att det bara är att lyfta + och mäta där emellan efter 30 min typ (för att vara på säkra sidan?)
Trasig pump? Rapsolja?

..Ska köra bilen och varva den lite igen. S[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temp[…]