Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mohahaha
Det står i displayen "ingen navigation aktiverad", är detta något man kan aktivera enkelt eller är det kostnadstjänst? Sen en fråga om internet i bilen, hur gör ni (internetdelar från mobilen?)och vad har man det till i bilen egentligen?

Bilen ifråga är V60 recharge T6 early 2022
Användarvisningsbild
av bem
Du får aktivera Telekom Hot Spot Drive om det ingår i din bil (gör det i min):

viewtopic.php?f=86&t=166898&hilit=Hot+spot+drive

Har man en Google-bil (Du har dock Sensus) så skapar man ett Googlekonto och mail också och lägger in detta login i bilens inställningar också.
Du behöver internetanslutning i bilen för att nyttja alla funktioner i bilen.
Jag använder Spotify (man måste installera den appen i bilens infotainment för den är inte installerad som standard) och så behöver man Spotify konto också. Funkar bra i min bil.
Kartfunktion och navigering behöver internetåtkomst för att funka fullt ut.
Jag har V90 T6 Recharge Inscription 2022 early som är en Google-bil.
Lika lite i manualen till din bil så står det varför man behöver internetanslutning i bilen.
/Bo
av Mohahaha
Men om jag tex internetdelar från telefonen för att få internet i bilen så funkar navigationen utan extra kostnad från volvo då?

Spotify får jag igång utan att bilen har internet, kör via blåtand och då funkar det.
Användarvisningsbild
av Zanders
Nej, den inbyggda navigationen får du åka in till Volvo och betala för att aktivera - efter det krävs ingen extra internetanslutning eller liknande för att den ska fungera.
av Mohahaha
Misstänkte det. Om man nu inte vill ha den navigeringen, kan man inte ta bort den rutan i menyn på förstasidan och ersätta med tex körlägen? Känns onödigt att ha en ruta där som aldig används utan bara står "ingen navigation aktiverad"
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]