Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Plötsligt hände det, parkeringshjälpen och sätes värmaren slutade funka mitt under en körning.
Jag lämnade in bilen på felsökning men mekanikern vart själv inte klok på detta.
Den informationen jag fått är att : Styrenhet PAM finns ej med på nätverket U-kod, kollat säkring 2 st till PAM styrenhet, de är hela men saknas ström på främre säkringen 5AMP.

Vet någon vad detta betyder? och vad jag bör kolla upp innan bilen lämnas in på fler felsökningar?

Bilen är en Volvo v60 d4 163hk 2014.
Jag skulle rekommendera att bilen kopplas upp till Volvos VIDA, om du inte hade bilen hos en Volvo-verkstad.

Andra verkstäder är säkert duktiga, men det kan bli problem att få ut rätt felkoder.
Jag lämnade in bilen på Bilia, där borde de väl använda sig utav VIDA tycker jag..
Minns att mekanikern pratade något om att om styrenheten skulle behövas bytas så skulle det gå på ca 14000kr, men jag förstod inte riktigt om han menade styrenheten som Sitter i bakluckan eller styrenheten vid handskfacket.

Låter som typ BMW iX är en kandidat? h[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p[…]

240 startar inte

Ska kolla på det när jag kommer hem sen[…]

Trasig lampa, takbelysning

Ja det låter inte som att det är sj&a[…]