Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilen verkar fastnat i ”viloläge” avseende VOC.
Installerat om app, laddat batteriet fullt, fabriksåterställt, provat om voc knappen i bilen fungerar och det gör den, släpper ej när bilen startas/körs
Volvo vst vill ha 1900 pix för att starta felsökning, känns aningen surt då skiten förmodligen hängts sig å kräver reboot.
Nån här som sitter med lösningen 😅
Prova koppla bort batteriet i ca:15 min. Kan inte dom på VOC starta om ditt konto. Har för mig dom gjort det för någon här på forumet och då hoppade det igång. Om han hade samma fel kommer jag inte ihåg.

Mvh
Per
Har samma problem med en V60 2019
Har testat med alla knep - diagnostiktestet i appen säger dessutom att allt fungerar - iaf appen samt att bilen pratar med tjänsten.
Enda jag inte har provat är att koppla bort bilen i appen - "jag äger inte den här bilen längre"..
Har fått svar från kundservice att det är många som har problem med detta just nu och det enda man kan göra är att vänta.. Lite trist när man behövt tjänsten ett gäng gånger under snart 3 veckor den har "sovit"....
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]