NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hebbe
det ska väl vara så, för att inte blända mötande bilar....
av nscho
Jag hade två strålkastare med samma problem, de som var för låga. Enligt verkstaden gick de inte att justera pga "fel på justeringsskruven". De ville ha 5000:- för ett par nya, men jag gnällde tills de tog det på goodwill. Är det samma problem på dina, så gnäll på dem. Jag vet en annan (fd) Volvo-ägare som hade samma problem och fick det på goodwill också, så det var väl en taskig batch från tillverkaren.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
De har kassa lampor på V50 an, nscho har rätt.
Jag bytte bägge mina, den första på garantin den andra när bilen var 2 år och 9 månader det kostade fläsk, stackars V50ägare när bilen blir mer än 2 år och dessa går sönder.
av Patcy
Vad det än är tycker jag det borde gå på garantin, har bara haft bilen 2 veckor...
Användarvisningsbild
av #27
Patcy skrev:Vad det än är tycker jag det borde gå på garantin, har bara haft bilen 2 veckor...
Klart att det ska gå på garanti bilen är ju ny..
av DanneF
nscho skrev:Jag hade två strålkastare med samma problem, de som var för låga. Enligt verkstaden gick de inte att justera pga "fel på justeringsskruven". De ville ha 5000:- för ett par nya, men jag gnällde tills de tog det på goodwill. Är det samma problem på dina, så gnäll på dem. Jag vet en annan (fd) Volvo-ägare som hade samma problem och fick det på goodwill också, så det var väl en taskig batch från tillverkaren.
jag var inne idag o boka tid ang dåliga justerskruvar, har xenon ljus och sen sa verkaren att om det finns 1 stenskott bara på strålkastaren så gäller inte nybilsgarantin, men får se hur de blir den 3dje dec, om dom jiddrar då jävlar...
av Patcy
VA! Hur i h... kan inte garantin gälla för ett stenskott. Nä den ursäkten tänker inte jag köpa...

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]