Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bvikstrom
Hej jag äger en Volvo V70 XE -01.

Nu befinner jag mig i grekland där det är väldigt varmt ca 35 grader i skuggan. Och senaste veckan så har bilen från och till vid låga hastigheter slutat pumpa kyla in i kupen. Det enda som kommer är väldigt fuktig och varm luft dvs fläktarna går för fullt.

Bilen har gått 13 tusen mil.

Är det någon som har haft samma problem eller som hört något / kanske har en hint om vad det skulle kunna röra sig om ?

/Björn
av Jaco
Kanske börjar ta slut på kylmedel?
Användarvisningsbild
av CarMan
bvikstrom skrev:Hej jag äger en Volvo V70 XE -01.

Nu befinner jag mig i grekland där det är väldigt varmt ca 35 grader i skuggan. Och senaste veckan så har bilen från och till vid låga hastigheter slutat pumpa kyla in i kupen. Det enda som kommer är väldigt fuktig och varm luft dvs fläktarna går för fullt.

Bilen har gått 13 tusen mil.

Är det någon som har haft samma problem eller som hört något / kanske har en hint om vad det skulle kunna röra sig om ?

/Björn
när detta fel inträffar så kan du kolla om kompressorn går, kolla noga så du vet hur det ser ut när den ska gå & om den frihjular.
kola öven på de 2 rörena som går vid torpeden & försvinner in i bilen, ungeför på miten av torpedväggen.

om kompressorn är igpng & rörena är kalla, lite frost på dom. så kan du har fel på tempgivaren som är uppstucken i förångaren & ska se till att förngaren ej fryserihopp.

denna givare byter du lätt själv på 10 min & helt utan vektyg.
Användarvisningsbild
av greeeken
Åk till en volvoverkstad,Det finns även i Grekland, beroende på var du befinner dig.Annars skulle jag göra precis som Carman säger.
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:Åk till en volvoverkstad,Det finns även i Grekland, beroende på var du befinner dig.Annars skulle jag göra precis som Carman säger.
det felet jag beskriver ger sällan en felkod.
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
greeeken skrev:Åk till en volvoverkstad,Det finns även i Grekland, beroende på var du befinner dig.Annars skulle jag göra precis som Carman säger.
det felet jag beskriver ger sällan en felkod.
Ja sa aldrig att de skulle kola efter felkoder, men de är minst lika BRA som dom svenska mekanikerna här.
Användarvisningsbild
av CarMan
visen med att fråga på ett forum är väl att man vill lösa problemet själv/billigt.

svaret åk till volvo, går ju skriva på alla frågor
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:visen med att fråga på ett forum är väl att man vill lösa problemet själv/billigt.

svaret åk till volvo, går ju skriva på alla frågor

Precis det jag ALLTID har sagt, man vill lösa det billigt, men VISSA här tjattrar om att man ALLTID ska gå till volvoverkstad .
av NCR
greeeken skrev:Åk till en volvoverkstad,Det finns även i Grekland, beroende på var du befinner dig.
Ja vem kan det vara som tjattrar? :lol:
av åklagarn
ja de e mycke snack å lite verkstad på tuurken

Hoppas att det inte blev allt för dyrt f&oum[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]

Klockfjäder/kontaktrulle????

Har forskat lite i det här då jag snart[…]