Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Måste vara väldigt individuellt vad de gör på volvo verkstäderna runt om i landet, jag har på 12år med serviceavtal aldrig ens fått frågan om jag vill byta olja i bromsarna, men de kanske gör det utan att fråga, har faktiskt ingen aning.
Byter de genom att suga ut behållaren, fylla på, pumpa ut och fylla på?
Micce1980 skrev:Byter de genom att suga ut behållaren, fylla på, pumpa ut och fylla på?
På min sög han först ut det i behållaren, kopplade på en grej som automatiskt fyllde i bromsvätska och trycksatte systemet. Sedan lossade han luftnippel efter luftnippel tills det kom ut ny frisk vätska. Den gamla oljan var ganska mörk i färgen så det syntes tydligt när den nya vätskan kom. Sedan av med "grejen" och på med locket på behållaren. Tog väl 20 minuter, så timförtjänsten är hög.
@EbbevonVolvo, Ah, ja då förstår jag, var lite rädd att de bara sög ut ur behållaren men då byter man i hela systemet :) Ja, min förra åf ville ha 1600kr för detta, nuvarande 990kr och de vettiga vid jobbet 800kr. Tack :)
Jag köpte en bromsvätskebytare (trycksatt) på biltema för en femhundring, bytt bromsvätska på 3 bilar, otroligt smidigt så länge nipplarna inte är sönderrostade.
Bästa av allt, man behöver ingen medhjälpare och man slipper lufta systemet.
Nej denna, skrev trycksatt, alltså inte tryckluftsatt. Utan manuellt trycksatt.
Screenshot_20211218-145556_Chrome.jpg
Screenshot_20211218-145556_Chrome.jpg (311.29 KiB) Visad 331 gånger
av Alx
Funkar även utmärkt med den billigare behållaren med backventil. Med den byter man vätska i hela systemet på under 20 minuter. Gör man de samtidigt som hjulbyte slipper man skruva av hjulen en extra gång. Har man köpt behållaren kostar bromsvätskebyte under 100 kr så förstår inte varför man kör mer än två år på samma vätska. Jag byter varje år då jag kör 6000 mil om året.
Alx skrev:Funkar även utmärkt med den billigare behållaren med backventil. Med den byter man vätska i hela systemet på under 20 minuter. Gör man de samtidigt som hjulbyte slipper man skruva av hjulen en extra gång. Har man köpt behållaren kostar bromsvätskebyte under 100 kr så förstår inte varför man kör mer än två år på samma vätska. Jag byter varje år då jag kör 6000 mil om året.
Är det denna du menar?
https://www.biltema.se/bil---mc/bilverk ... 2000038111
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.