Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av aikputte
Hur byter man registreringsskylt på smidigast sätt utan att åsamka skada på reklamlisten och skylthållaren?

Är det bara att dra ut reklamlisten och sätta en platt skruvmejsel under regskylten och dra ner den i princip?
20211111_105157.jpg
20211111_105157.jpg (192.86 KiB) Visad 1430 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
Slit bort låslisten med reklam på och sätt dit en utan reklam: https://www.mekonomen.se/laslist-skylth ... c-10207427
Du får väl inte betalt för samarbete med handlaren? ;-)
När listen är borta kan man försiktigt dra skylten nedåt. Man kan lägga en trasa eller något mellan lacken och in under skylthållaren, så inte lacken repas när skylten dras bort.
Den nya skylten är bara att peta in i hållaren, det är ofta lättare än att demontera.
Användarvisningsbild
av aikputte
fjohan82 skrev: fre 17 dec 2021, 19:31 Slit bort låslisten med reklam på och sätt dit en utan reklam: https://www.mekonomen.se/laslist-skylth ... c-10207427
När listen är borta kan man försiktigt dra skylten nedåt. Man kan lägga en trasa eller något mellan lacken och in under skylthållaren, så inte lacken repas när skylten dras bort.
Den nya skylten är bara att peta in i hållaren, det är ofta lättare än att demontera.
Tack för svaret!

Jag ska byta till en annan låslist men jag vill heller inte förstöra den :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
aikputte skrev: fre 17 dec 2021, 19:49
fjohan82 skrev: fre 17 dec 2021, 19:31 Slit bort låslisten med reklam på och sätt dit en utan reklam: https://www.mekonomen.se/laslist-skylth ... c-10207427
Tack för svaret!

Jag ska byta till en annan låslist men jag vill heller inte förstöra den :-)
Okej :-)
Med en liten liten platt mejsel brukar det gå bra att få bort listen.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja köpte för många år sedan en ny låslist åt svärfar "Jag älskar Ullared" står det på den :-D Han har den kvar fortfarande även på nya bilen. En list kostar väl 8kr på Volvo.
av ChristerN
Har dragit bort flera reklam-stripes från skylthållaren genom åren och eftersom de oftast bara är klistrade på hållaren så går det lätt. Vill minnas att det under någon stripe satt ett Bilia-märke men det lät jag vara.
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]