Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det en AWD eller FWD med VEA-motor? Som du skriver så kommer ju för det mesta inte motorn upp i normal driftstemp så förbrukningen är helt normal, det är en stor och tung bil. Min D4 AWD ligger runt 0,9-1l/mil med också mkt kortkörningar men jag använder värmaren hela tiden så motorn och kupé är varm .
dannesk skrev:Är det en AWD eller FWD med VEA-motor? Som du skriver så kommer ju för det mesta inte motorn upp i normal driftstemp så förbrukningen är helt normal, det är en stor och tung bil. Min D4 AWD ligger runt 0,9-1l/mil med också mkt kortkörningar men jag använder värmaren hela tiden så motorn och kupé är varm .
Det är en AWD. Okej, det är sannolikt rimliga siffror med andra ord. Kan tilläggas att jag använder i princip alltid elektrisk motorvärmare innan start.
Det är rätt skumt för min bil har snittat på runt 0,9-1l/milen de 4åren jag haft den och för nån tank sedan när den passerade ca6200mil så ligger den på runt 0,84 som mest. Tänkte att färddatorn börjat balla ur men senast igår så tankade jag och det stämde ganska hyffsat iom att det värmaren drar inte räknas i i färddatorns siffror. Man får se om det håller i sig men jag köpte denna stora tunga stridsvagn med 5-cyl, AWD och automat med vetskapen om att den inte drar lite.

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]