Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amsterdam
Har en V70 D4 -13, där motorn under körning tappar kraften och inte reagerar på gaspådrag. Får upp en varning i displayen att starta bilen, med en bild på tändningsnyckeln. Får ta mig till sidan, slå av motorn, vänta lite och sedan starta igen, och då går bilen tills det händer igen, det sker regelbundet, men ibland kan man köra längre sträckor.

Har haft in den på auktoriserad Volvoverkstad. De har läst av felkoder, började med att byta pumpen i tanken, felet kvarstod, fick lämna in den igen, då bytte de nästa pump, samma fel kvar, då bytte de spridarna, fick tillbaka den, ingen förbättring, snarare att den är mer svårstartad efter att den stannat.

De verkar inte alls veta vad som är fel, säger bara intermittent och byter delar. Nu ska jag väl lämna in den igen, men de vet inte vad det är, nu gissar de på kabelskav…..

Vet att det är ett vanligt Volvofel då jag har en bekant som haft samma fel, där bytte de också pumpar innan de hittade en lös plastbit i tanken….

Nån som vet nåt om det här? Borde de t ex inte ha kollat reläet till pumpen?
av m2c
Det är inte så att dina problem hänger ihop med kall väderlek? Iofs så borde ju Volvo verkstaden ha märkt det, men jag hade nån vattenblandad sörja i filtret. När det kom en köldknäpp så frös det ihop och jag fick likartade symptom.

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027[…]

Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Ökendålig funktion. På min BMW k[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]