Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det finns ett paket med uppdateringar som normalt laddas in vid service. Men det omfattar inte allt som uppdaterats, för då hinner det inte laddas in medan oljan rinner ut under servicen.
Så Volvos påstående är en ren lögn. Något som påpekats i det här forumet flera gånger tidigare.
apersson850 skrev: tor 16 dec 2021, 14:12 Det finns ett paket med uppdateringar som normalt laddas in vid service. Men det omfattar inte allt som uppdaterats, för då hinner det inte laddas in medan oljan rinner ut under servicen.
Så Volvos påstående är en ren lögn. Något som påpekats i det här forumet flera gånger tidigare.
Extra grisigt är det att man vill ha extra betalt för att ladda in uppdaterad mjukvara som de inte laddat in vid ordinarie service, trots påståendet att man alltid får mjukvaran vid service.
Kan meddela att nu växlar bilen som jag förväntar mig att den ska växla. Mjukare växlingar rakt över men STOR skillnad 2-1.
Uppdaterad ECM.

Mvh
Sa upp mitt serviceavtal idag maa att senaste mjukvara/update inte läggs in. Dåligt investerade pengar dessa tre månader jag hade avtalet men det bir bra och ekonomi i längden.
Jo, lådan växlar fortfarande som den ska. :)
apersson850 skrev:
monza skrev:Uppdaterad ECM.
Är du säker på det? Eller gick det bara fort när du skrev? Jag hade inbillat mig att uppdateringen skulle ske i TCM, inte ECM. Nog för att de två kommunicerar med varandra, men...
Det här kan du mycket bättre än jag, men så här står det i specen från Bilbolaget:
"TCM uppgradering ingår i ECM uppgradering"

"- Nedladdning av mjukvara styrenhet
- ECM diesel uppgradering"

Summa för detta blev drygt 700 pix.

Bryter man batterianslutningen några minuter[…]

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]