Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Bannad
Att många pensionärer har det kostnadssnävt tror och hoppas jag att dom flesta vid det här laget är medvetna om.
Att många av dessa dessutom inte alltid har koll på vilka sorts priser dom har på elavtal är också fullt förståligt.
Äldre är ju som sagt en del av samhället som skall värnas om. Men det är klart, väljer man att blunda för dem som har det sämre så gör man det.
EPSON skrev:Äldre är ju som sagt en del av samhället som skall värnas om. Men det är klart, väljer man att blunda för dem som har det sämre så gör man det.
Nej det är inte det som händer. Vi vänder oss emot att du lyfter fram en grupp som mest drabbad som inte är det. I procent kanske, men 3ggr elräkning på 300kr är 900kr. Min elräkning gick från 2500 till 7500kr. Vem är mest "drabbad"?

(Nej jag påstår inte att det är mest synd om mig. Jag klarar mig ändå)
vjohnj skrev:Men vad har du i inkomst vs en pensionär med grundpension?
Högre förstås men säkert inte alltid 5000/600 = 8,3ggr högre. Det är väldigt få pensionärer som bara har grundpension också.

När jag tänker efter så är det nog egentligen jättesynd om mig ;-)
Lövet skrev: tor 16 dec 2021, 10:49Nej det är inte det som händer. Vi vänder oss emot att du lyfter fram en grupp som mest drabbad som inte är det. I procent kanske, men 3ggr elräkning på 300kr är 900kr. Min elräkning gick från 2500 till 7500kr. Vem är mest "drabbad"?

(Nej jag påstår inte att det är mest synd om mig. Jag klarar mig ändå)
Jag vill mena att det är beroende av disponibel inkomst. Det är den enda rimliga synvinkeln.
EPSON skrev: tor 16 dec 2021, 10:16 Att många pensionärer har det kostnadssnävt tror och hoppas jag att dom flesta vid det här laget är medvetna om.
Att många av dessa dessutom inte alltid har koll på vilka sorts priser dom har på elavtal är också fullt förståligt.
Äldre är ju som sagt en del av samhället som skall värnas om. Men det är klart, väljer man att blunda för dem som har det sämre så gör man det.
Sjukersättning/förtidspension är ekonomiskt i regel sämre än ålderspension. Och när det väl är dags för ålderspension blir det inte kul kan jag meddela...
För egen del håller jag koll på elavtal m.m. och försöker hålla kostnaderna nere, men marginalerna är snäva.
MarcusJ skrev:Jag vill mena att det är beroende av disponibel inkomst. Det är den enda rimliga synvinkeln.
Det håller jag med om. Men jag tror inte alls på att den genomsnittliga löntagaren tjänar 8ggr mer än den genomsnittliga pensionären.
av Bannad
apersson850 skrev: tor 16 dec 2021, 14:42
poseidon skrev:Byggs det bensinmackar på någon arbetsplats?
Det förekommer, men det är inte vanligt.
Arendalsvarvet hade en mack för sina arbetare på den tiden det gav med sig :-) Tror bränslet låg på en 70-90 öre lägre än övriga. 2,90- 3 kr/ liter fick jag ge om jag inte missminner mig, det var tider de :-)
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 70

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]

Börja med en sån https://www.amazon.se/[…]

Carplay trådlöst?