Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
Är det ofarligt att borra in i frontplasten i det område som nummerplåten täcker på en V60 2012? inget som sitter där bakom som kan gå åt pipan?
Användarvisningsbild
av Kaxe
Har en ljusramp som sitter med en nummerskyltshållare med bara originalskruvarna fastdragna och det har funkat perfekt utan vibrationer i rampen, har nu monterat ytterligare en hållare bakom denna med en stående ramp ovanför nummerskylten och har då tendens till ljusvibration i den så tänkte borra 6 st hål och nita fast hållarna typ som Gör det med RW gjort i en video.
Användarvisningsbild
av Kaxe
20211214_084714.jpg
20211214_084714.jpg (1.68 MiB) Visad 1178 gånger
av Dieselvolvo
Kaxe skrev: tis 14 dec 2021, 08:51 20211214_084714.jpg
Har också en Comber, hur har du riktat din? Jag kör rakt/90 grader men tycker det blir lite väl mycket ljus framför bilen.
Användarvisningsbild
av Kaxe
Hade Combern längs ner tidigare och det var som du skriver väl ljust framför bilen så riktade den lite uppåt men ändå skitbra ljus i den, nu när den sitter längre upp så är det ingen som helst störande ljusbild framför bilen och har den riktad rakt fram och ljuset är skitbra, Den jag har nere nu är en Optibeam super captain dual 600 och ger ett härligt ljus utan att vara störande framför bilen och de ger tillsammans ett perfekt jämt ljusflöde hela vägen framåt och är helnöjd med detta ljuset ,brett och långt.
av Dieselvolvo
Kaxe skrev: tis 14 dec 2021, 19:42 Hade Combern längs ner tidigare och det var som du skriver väl ljust framför bilen så riktade den lite uppåt men ändå skitbra ljus i den, nu när den sitter längre upp så är det ingen som helst störande ljusbild framför bilen och har den riktad rakt fram och ljuset är skitbra, Den jag har nere nu är en Optibeam super captain dual 600 och ger ett härligt ljus utan att vara störande framför bilen och de ger tillsammans ett perfekt jämt ljusflöde hela vägen framåt och är helnöjd med detta ljuset ,brett och långt.
Grymt! Kan tänka mig att de kompletterar varandra bra :)

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Lyfte i dragkroksfästet, gick hur bra som he[…]

Oavsett drivmedel är Sverige en udda marknad […]

Glömde bort att jag skrivit detta, men fö[…]