Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TwoTen
Hejsan!

Precis köpt min första Volvo, blev en V60 Polestar 2015 såklart i Rebel Blue. Väldigt nöjd med bilen men vill göra vissa ändringar. En av de större är att lägga till ett enkelt sätt att slå av ESC (vilket även förändrar haldex fördelningen i just Polestar varianten). Min tanke här är att göra t.ex två tryck på vänster paddel slår av eller på ESC. Har även planer på att bygga en turbotrycksmätare samt konvertera den till självkörande då den har all hårdvara utom elektronisk styrning.

För allt detta vill jag använda mig av CAN såklart. Jag lyckades läsa hög hastighetsbussen på de vanliga 6 och 13 pinsen på OBD2 uttaget (500kbps) och läste mig sedan till att det bara är för det vanliga motorstyrning osv, och i mitt fall vill jag börja mitt fokus på ESC toggle. Så jag tog mig in på låg hastigehets bussen via pin 11 och 3 (125kbps). Problemet jag har nu är att det inte verkar skickas någon relevant aktivetet när jag rör paddlar, hissar rutorna eller några andra media kontroller eller liknande. Där är väldigt mycket aktivitet men inget som verkar relevant för mig, bara random och konstant data ström.

Missar jag något? Finns det en tredje, ännu långsammare bus där det jag söker finns?

Tack på förhand!

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Lyfte i dragkroksfästet, gick hur bra som he[…]