Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hullan
Nä och jag har selekt garanti. Men det är hela det här livspusslet med jobb och två små barn. Jag köper ju en nyare bil för att slippa köra till verkstad stup i kvarten.
av hullan
Nu när jag lägger ihop 2+2 så är jag ganska säker på att det är avgasreningen. Jag minns nu att jag och frugan i söndags kväll kände en svag bränd doft som påminde om cigarettrök. Detta kom när vi startade bilen efter att ha kört en längre sträcka till ett varuhus och kom ut från varuhuset och skulle köra hem.

Det måste ju ha varit regenereringen som kändes? Den ska enligt manualen ge en svag bränd doft.

I måndags tändes den orange lampan
av refbob
Lika på min V90 CC my-19 d4. Verkstaden sa att det var en sotsensor som behöver bytas på min bil. Han hade tyvärr ingen hemma men det var bara att rulla vidare. Han hade bytt på flera V90. Min är nu 2 1/2 år nu och precis över 8000 mil. Spännande och se om det blir goodwill och om det är rätt grej.
av borgsth73
Lämnade idag in min XC60 på verkstad (3000 mil). Gul motorlampa lyser och påfyllning adblue "Service krävs. Motorstart ej möjlig efter 1090 km" lyser, trots full adblue-tank.
Mekanikern ringde och sa att adblue-tanken måste bytas på grund av avlagringar/smuts i tanken, så en vecka tar det.
Jag har bara tankat med rätt ISO på adblue.
Ps. Problemet uppstod en kall dag, ca -13 grader. Har läst på lite om adblue och tydligen kristalliseras den vid ca -11 grader.... Känns så där att köra typ till fjällen eller alperna. :x
Användarvisningsbild
av perin
borgsth73 skrev:Lämnade idag in min XC60 på verkstad (3000 mil). Gul motorlampa lyser och påfyllning adblue "Service krävs. Motorstart ej möjlig efter 1090 km" lyser, trots full adblue-tank.
Mekanikern ringde och sa att adblue-tanken måste bytas på grund av avlagringar/smuts i tanken, så en vecka tar det.
Jag har bara tankat med rätt ISO på adblue.
Ps. Problemet uppstod en kall dag, ca -13 grader. Har läst på lite om adblue och tydligen kristalliseras den vid ca -11 grader.... Känns så där att köra typ till fjällen eller alperna. :x
https://www.vibilagare.se/bilfragan/bil ... m-vid-kyla
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]