Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jesper Koch
Hej jag vet att det finns fler som arbetar med lackskydd/konservering men frågan är om skillnaden är så stor. Känns som om man betalar lite extra för just namnet på ovan behandligar.

1. Jag bor i Gbg och önskar hjälp/rekommendation med en konserverare oavsett märke. Någon som är erkänt duktig, för resultatet verkar till stor del bero på utföraren mer än själva märket.

Mvh V70 Classic automat -08
av Pachipachihand
Hej!
DU verkar rätt insatt i ämnet. Det stämmer att det inte det spelar så stor roll vad märkena heter. Frågan man får ställa sig :Vad är det man är ute efter?
De flesta brukar säga :Jo ett lackskydd som håller länge.(lackskydden,lackkonservering) hävdar alla att de har flera månader eller rent av år av hållbarhet. Men problem är ju att under den tiden uppstår det repor,stenskott och allmänt slitage på ditt lackskydd som du har fått. Det viktiga är ju hur du själv sköter bilen sedan,genom regelbundna och riktiga tvättar där du inte sandblästrar bilen med svampen. Problemet som man råkar ut för är just repor,tvättrepor på en en bil och då är det poleringen som är det viktiga inte vad lackskyddet heter. Det handlar snare om hur man själv sköter bilen i slutändan,mer änn att stirra sig blind på om ett lackskydd håller 12,14 eller 24 månader i realiteten ser det annorlunda ut.
Gemensamt för ett lackskydd är att dom håller längre än ett vax, och tål avfettningar,salt etc.
av Qualia
Beror på dock viktigast vem som ska polera och vaxa bilen.. åker du till DITEC, så e det en killen som har haft taskigt dag hemma, lär ju resultatet inte bli som du har önskat dig. .

Jag skulle dock hitta en som har mycket beröm av folk om kring sig.. men efter halvår så kommer ju bilen se likadan ut.. då e det bara åter behandla..

PS repor får man ju ändå när man kör, den blir inte repfri för att den e lack konserverad :P
Användarvisningsbild
av tjotto
Har själv lite erfarenhet av detta, produkterna från Autosmart är i mitt tycke kanon. Om man sedan använder samma märke på tjärlösare och schampo så håller skyddet länge. Som säkert sagts många gånger tidigare så är det viktigaste att man spolar av bilen innan schampo, spolar ordentligt. Det skall vara mängder med vatten, mängder...

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]