Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dieselvolvo
På v60/s60 sitter det någon form av skumgummi-tätningar på skärmarna, uppe vid fjäderbenstornen....är det någon här som vet den exakta benämningen? Behöver nämligen en ny sådan på höger sida.
av Dieselvolvo
UnleashFusion skrev: tor 09 dec 2021, 16:17
Dieselvolvo skrev: tor 09 dec 2021, 15:43 På v60/s60 sitter det någon form av skumgummi-tätningar på skärmarna, uppe vid fjäderbenstornen....är det någon här som vet den exakta benämningen? Behöver nämligen en ny sådan på höger sida.
https://www.volvopartswebstore.com/show ... Line=11328 du tänker på nummer 2?
Ja men exakt! Grymt! Stort Tack för länken! :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Dieselvolvo skrev: tor 09 dec 2021, 16:37
UnleashFusion skrev: tor 09 dec 2021, 16:17
Dieselvolvo skrev: tor 09 dec 2021, 15:43 På v60/s60 sitter det någon form av skumgummi-tätningar på skärmarna, uppe vid fjäderbenstornen....är det någon här som vet den exakta benämningen? Behöver nämligen en ny sådan på höger sida.
https://www.volvopartswebstore.com/show ... Line=11328 du tänker på nummer 2?
Ja men exakt! Grymt! Stort Tack för länken! :)
Mina har varit trasiga sedan första vintern. De suger åt sig vatten och frös fast på undersidan av motorhuven.
av Backflash
På min v60 2017 så suger dom åt sej vatten o nu vintertid är dom hårda som sten, funderar på att ta bort dom helt. Hur har ni andra gjort ? Samlas det mer löv o skit i skärmarna om man tar bort dessa ?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag har inte upplevt några konstigheter med dessa.
Kanske för att min bil alltid bor i garaget ,förutom vid resor, och får möjlighet att tina upp/torka...?
av Dieselvolvo
Anledningen till att min högra är trasig, är att jag hade huven öppen medans jag laddade....och under tiden frös dem, så var rädd att knäcka huven....försökte istället få loss dem, men då började de såklart att gå sönder. Efter det så har jag också märkt att de fryser fast i huven....så kanske är meningslöst att byta, men ser så tråkigt ut när de är trasiga.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Dra kabeln från laddaren ut i torkardiket istället, så behöver du inte klämma kabeln och kan ha huven stängd och bilen låst.
Användarvisningsbild
av ShogunX
Hände samma på min S60 när jag skulle rensa löv och annat där för flera år sedan. Brydde mig inte om att åtgärda det.

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Lyfte i dragkroksfästet, gick hur bra som he[…]