Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Slasse skrev: ons 08 dec 2021, 12:04 Jag fick veta att att den är "off beat" är pga. av att man inte ska glömma blinkersen på...
Det låter som en dålig ursäkt från en underleverantör som har valt en microcontroller med alldeles för låg klockfrekvens (läs dålig timerupplösning) och som därför måste göra ett "fulhopp" emellanåt för att hålla den blinkfrekvens som Volvo har specificerat :-D
Användarvisningsbild
av Slasse
Erik Å skrev:
Slasse skrev: ons 08 dec 2021, 12:04 Jag fick veta att att den är "off beat" är pga. av att man inte ska glömma blinkersen på...
Det låter som en dålig ursäkt från en underleverantör som har valt en microcontroller med alldeles för låg klockfrekvens (läs dålig timerupplösning) och som därför måste göra ett "fulhopp" emellanåt för att hålla den blinkfrekvens som Volvo har specificerat :-D
Det låter ju faktiskt rimligast. :D
Användarvisningsbild
av Erik Å
När jag tänker efter så styrs antagligen blinkers av någon datoriserad ljuskontrollenhet som säkerligen är inkopplad på diverse datorbussar i bilen.
Så det är fullt möjligt att microcontrollern i den blir upptagen med att kolla sina "sms" och halkar efter några millisekunder i arbetet. Vem har inte råkat ut för det? :-D
Användarvisningsbild
av Rillee
Får väl överklocka bilen lite, polestar har säkert något
Användarvisningsbild
av Slasse
Kan bekräfta efter senaste service med mjukvaruuppgraderingar så fungerar blinkersen normalt igen. Alltså, inte i otakt. :)
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]