Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
Tja!

Nu har v90 kommit i konfiguratorn med MY23.
Användarvisningsbild
av bem
Några nyheter på V90 MY23 som du sett, jämfört med MY22 late?
/Bo
av Lockis
SundanceKid skrev: tor 09 dec 2021, 20:24 MY23 och året 2022 har inte ens dykt upp än!
Tokigt egentligen, varför?

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
MY22 är slutsålt.
Dessa kommer inte börja byggas förens v.22. Så det är ju byggår 2022 😁

@Bo,

Det är inga ändringar på V90 rent visuellt. Bara ändringar i paketeringarna som jag förstår det.

R-Design och Inscription är borta till det som numera heter Dark och Bright. Också är det 3 utrustningsnivåer. Core, plus och Ultimate. Ultimate ska vara ersättaren till Pro.
av UnleashFusion
Lockis skrev: tor 09 dec 2021, 21:08
SundanceKid skrev: tor 09 dec 2021, 20:24 MY23 och året 2022 har inte ens dykt upp än!
Tokigt egentligen, varför?

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
MY22 är slutsålt.
Dessa kommer inte börja byggas förens v.22. Så det är ju byggår 2022 😁

@Bo,

Det är inga ändringar på V90 rent visuellt. Bara ändringar i paketeringarna som jag förstår det.

R-Design och Inscription är borta till det som numera heter Dark och Bright. Också är det 3 utrustningsnivåer. Core, plus och Ultimate. Ultimate ska vara ersättaren till Pro.
Jag gillar byggdinvolvo när man kommer till dom olika utrustningsnivåer; där man kan jämföra vad som skillnad, bättre än förra design. hands down. Dock kommer man sakna benämningar som momentum/inscription/r-design.. Blir ju inte klok - "V90 (motor) Dark/Bright Plus/Ultimate lol.
av HerrDödén
Någon som klurat ut hur man väljer färg/material på listerna i interiören? Lyckas inte runda att konfiguratorn bestämmer själv efter färg på klädsel men att det också är det enda man ser om listerna.
av Lockis
HerrDödén skrev: fre 10 dec 2021, 00:40 Någon som klurat ut hur man väljer färg/material på listerna i interiören? Lyckas inte runda att konfiguratorn bestämmer själv efter färg på klädsel men att det också är det enda man ser om listerna.
Tror inte du får välja detta separat längre. Utan det är nivå/klädsel/modell som bestämmer.

Börjar bli så många bilar att man måste standardisera lite för att göra det lättare, det är åtminstone så jag tolkar det.
av pergrein
D går inte att göra. Var så redan på my21. Volvo kallar det ju nå fint "bla bla-rum" och har då förbestämt vad det ska vara för lister och färg på tak till den klädsel du väljer. Tycker det är dåligt men är väl billigare för volvo att ha mindre val.

Mvh
Per
Läcker spolarvätska avstängd

Jag kanske tolkat det fel. Men tänker på[…]

Stolsrygg knakar/ låter

Det enda "problemet" jag märkt med […]

Jag får vänta ett tag, har inte hunnit […]

Fredag eftermiddag så provar här fö[…]