Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Min s60 170hk är lite knäpp ibland när den är kall.
Först startar jag bilen d går jättebra, sen när man kör o stannar vid rödljus el en korsning så bara dör bilen alltså, o så händer d tills den blir varm, typ väldigt jobbigt.
Kanske någon men samma problem?
vänligen Tobias
Bias s60 skrev:Hej
Min s60 170hk är lite knäpp ibland när den är kall.
Först startar jag bilen d går jättebra, sen när man kör o stannar vid rödljus el en korsning så bara dör bilen alltså, o så händer d tills den blir varm, typ väldigt jobbigt.
Kanske någon men samma problem?
vänligen Tobias
Kolla ditt gasspjäll. Misstänker att det behöver rengöras
av durukan
Hej Tobias.
Har haft samma problem med min förra s60 (140hk -01) och vet hur irriterande det är. Lämnade in bilen till bilia haganorra. Dagen där på fick jag ett samtal från verkstan, fick veta att det var elkylfläkten som krånglade. Var tydligen fabriksfel på alla s60 01-03 och vissa har fått en inkallelse för att få felet åtgärdat. Jag själv slapp ju undan att betala..
Jag skulle vilja tippa på elkylfläkten..
MVH Durukan
Användarvisningsbild
av greeeken
durukan skrev:Hej Tobias.
Har haft samma problem med min förra s60 (140hk -01) och vet hur irriterande det är. Lämnade in bilen till bilia haganorra. Dagen där på fick jag ett samtal från verkstan, fick veta att det var elkylfläkten som krånglade. Var tydligen fabriksfel på alla s60 01-03 och vissa har fått en inkallelse för att få felet åtgärdat. Jag själv slapp ju undan att betala..
MVH Durukan
Dom brukade ju bytas vid servicen om jag inte minns fel. Det fick jag på min 01a
av Bias s60
greeeken skrev:
durukan skrev:Hej Tobias.
MVH Durukan
Dom brukade ju bytas vid servicen om jag inte minns fel. Det fick jag på min 01a
tack för alla tips ska kolla upp det. jobbar mycket nu så ett svar kan nog dröja lite.
vänligen Tobias

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]