Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
Det är ju jättebra att din kompis är en van Volvo mek, men du skriver
ju själv att han aldrig bytt på en V70n och är lite rädd för att kuggen hamnar fel.
av Jaco
Jensen skrev:Det är ju jättebra att din kompis är en van Volvo mek, men du skriver
ju själv att han aldrig bytt på en V70n och är lite rädd för att kuggen hamnar fel.
Han är inte rädd för att kuggen hamnar fel, han vill bara vara säker på att det är något alldeles speciellt att tänka på vid kamremsbyte på V70. Och jag har ställt frågorna här mest för egen del, för att jag är nyfiken och intresserad av bilar samt vilka olika lösningar det finns. Tyckte att detta, om något, var rätt forum att få min kunskapstörst släckt då det finns många kunniga personer på detta forum.
av Jaco
Kan också tillägga att jag skulle aldrig ge mig på något så viktigt som att byta kamrem själv, eftersom jag inte behärskar detta. Skulle heller ALDRIG anlita någon som jag inte litade på till 110%, jag är nog vad vissa skulle kalla överpedantisk med min bil. Och faktiskt så är det så att jag hellre låter kompisen (som är lika nogrann som jag är) skruva i mitt fordon än många av de Volvo-anställda mekanikerna.
av åklagarn
det finns en viktig skillnad och det är att om din kompis sumpar rembytet blir det ventilsallad och någon får betala kalaset
av nevyn
Man lär ju inte starta motorn om man inte är säker på att man har gjort rätt.... *duh*
av åklagarn
nevyn skrev:Man lär ju inte starta motorn om man inte är säker på att man har gjort rätt.... *duh*
sant, ändock sker det haverier pga klanterier
av nevyn
Sant...

Andelen bilister som behöver dra ett skoter[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]

Ja ett ganska omfattande jobb :-(

Ingen som har koll? :( Jag är ju fullt medv[…]