I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Danno
camaro69 skrev:Varför satsar ni inte Era pengar på att byta upp er till en riktig R.

Då får man det mesta som efterfrågas. Effekt, väghållning som heter duga, bromsar m m.

Bättre att få allt på en gång, än att bygga bit för bit på egen hand.

:D

Hur kul är det då? Bilintresset ligger ju i att pula och fixa tills man får det som man PRECIS vill ha det. Köpa en standard S60R i mitt fall vore helt uteslutet....den skulle jag fixa precis lika mycket med som en vanlig "snik" som du säger.
Och sen är även den "supercontainern" inte tillräcklig för mig.....vart sitter advancedknappen på advancedknappen?

Och jag har kört V70R i alla möjliga situationer....konbana var ingen idé iaf....men det är ju trots allt en stor tung bil.
Nej....men som med allt annat finns ju olika grader av missbruk, du köper en färdig R....jag bygger en egen RR ;) sen vem av oss som brännt mest pengar i slutändan kan vi diskutera över en flaska JD och lite Hemimuller ;)
Och jag tror inte många här tycker det är häftigt att göra en däckskrikare vid rödljusen.....håller med dig ja, ge mig en Impala 65:a med en Nelson 572a i så ska vi se på "däckskrik"

MVH Danne
av FullRulleNu
Funk skrev:Den går ungefär som vanligt vad det gäller bottendrag, men lägger till en rejäl kick lite högre upp i registret. Lite bättre vrid på botten är det nog, men det är högre upp som det verkligen ändras.

/Thomas
Jag kan bara skriva under på beskrivningen i Thomas inlägg. Körde för ett tag sen in BSR steg 1 i en V70 2.5t -05 med automat och är riktigt nöjd.
Vidare säger BSR att "trimmet" är anpassat efter den drivlina som sitter i bilen och att det är något lägre vrid i automattrimmet i jämförelse mot det för motsvarande bil med manuell låda, detta för att bespara automatlådan; finns ju en del diskussioner om detta.

Ett annat mkt trevligt resultat är att det ryck som fanns när jag tidigare la i växel med originalmjukvara (senast uppdaterat för några månader sedan hos Bilia), är borta och går nu mkt mjukare. Plus att det är rätt skönt att numera slippa bromsa när jag backar i garaget utan gaspådrag :D Bilen har helt enkelt blivit mkt trevligare att köra och jag kan klart rekommendera detta oavsett körstil.

EDIT: 7/11-13, fortfarande sjukt nöjd. Seghet kan bero på om du råkar eller tvingas tanka 95, då blir det betydligt segare. Kör alltid på 98 om du har turbo och trim. Drog i veckan min kompis 911 Carrera -98 så det visslade om'et.
Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta bytet […]