Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AfrooDite
När jag startar bilen med hjälp av appen så startar även ratt, stols värme, samt defrostern på bakrutan.
Nu när snön har kommit till oss så kör jag aldrig defroster pga att det smälter och sedan fryser nere på bakluckan.

Är det möjligt på något vis att stänga av den funktionen?
Värdelöst även i nya appen att 30min inte finns som snabbval längre.
Appen är seg som den är och lägga in timer känns omständigt när du vill köra värmaren en 30 min innan avfärd
av Xanthopteryx
Tror inte det går att stänga av. Personligen känner jag att... det blir ändå en jävla massa is precis överallt hur man än gör i detta klimat så jag har hellre en tinad ruta jag kan se igenom än inte. För övrigt kör jag nästan bara med värmaren så, ja, då spelar inte fjärrstartinställningarna lika stor roll.

Appen, 30 minuter - hur menar du?
Nya gränssnittet så välja fläkt och sedan tid, 30 minuter för värmare och 15 och nedåt för fjärrstart.
Välj gamla gränssnittet så är det som innan, en för värmare och en för fjärrstart.
av AfrooDite
Kom en uppdatering som ändrade så att 30min fjärrstart försvann
E4ABF205-0516-4264-BE78-DB3DFCD69EAB.png
E4ABF205-0516-4264-BE78-DB3DFCD69EAB.png (1.85 MiB) Visad 926 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
AfrooDite skrev: sön 05 dec 2021, 10:08 När jag startar bilen med hjälp av appen så startar även ratt, stols värme, samt defrostern på bakrutan.
Nu när snön har kommit till oss så kör jag aldrig defroster pga att det smälter och sedan fryser nere på bakluckan.

Är det möjligt på något vis att stänga av den funktionen?
Värdelöst även i nya appen att 30min inte finns som snabbval längre.
Appen är seg som den är och lägga in timer känns omständigt när du vill köra värmaren en 30 min innan avfärd
Har du tittat på Inställningar-Klimat-Automatisk defroster bak?
Där ställer man in om den funktionen ska starta samtidigt som motorn startas.
av Ronne
AfrooDite skrev: Värdelöst även i nya appen att 30min inte finns som snabbval längre.
Välj 15min fjärrstart men när den frågar om motorn ska startas väljer du nej , då startar bränslevärmaren i 30 min istället.
av AfrooDite
Ronne skrev: sön 05 dec 2021, 13:28
AfrooDite skrev: Värdelöst även i nya appen att 30min inte finns som snabbval längre.
Välj 15min fjärrstart men när den frågar om motorn ska startas väljer du nej , då startar bränslevärmaren i 30 min istället.

Ok, tack för tipset.

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]

B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]