Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gazze
Upptäckte att handbromsen börjat ta ovanligt högt upp på min bil och tanken slog mig då hur egentligen handbromsen är konstruerad på S60? Har varit lite lat och inte kollat så noga än men jag kanske kan få några tips här! Är det samma belägg som vanliga bromsen? Hur justerar man handbromsen? Tack på förhand // Gazze
Användarvisningsbild
av CarMan
Gazze skrev:Upptäckte att handbromsen börjat ta ovanligt högt upp på min bil och tanken slog mig då hur egentligen handbromsen är konstruerad på S60? Har varit lite lat och inte kollat så noga än men jag kanske kan få några tips här! Är det samma belägg som vanliga bromsen? Hur justerar man handbromsen? Tack på förhand // Gazze
det är en trumbroms i skivan bak som går endast til handbromsen, presos som på 240, 740, 940, v70

du spänner på en skruv under damasken på själva handbromsspaken
av Gazze
Ok inga nya konstruktioner.......Får man fråga hur man får loss damasken? Måste man lossa hela konsollen eller?
Användarvisningsbild
av CarMan
Gazze skrev:Ok inga nya konstruktioner.......Får man fråga hur man får loss damasken? Måste man lossa hela konsollen eller?
dra rakt upp, lite lättare om man drar i handbromsen några hack.
av Gazze
Tackar för tipset, drog ett par varv på muttern och vips så blev handbromsen som ny igen // Gazze
Användarvisningsbild
av henka35
CarMan!

Är det bara att dra upp damasken även på V70 -02:a för att komma åt justerskruven? Den sitter inte fast med några klipps eller liknande?

Mvh Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
henka35 skrev:CarMan!

Är det bara att dra upp damasken även på V70 -02:a för att komma åt justerskruven? Den sitter inte fast med några klipps eller liknande?

Mvh Henrik
japp bara att dra rakt upp.

Som sagt var -- vi lever alla i vår egen lil[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]