Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Någon mera än jag som såg programmet igår??? Det var kul :lol: Skånska bönder som tjafsa om en liten vägsnutt :evil:
Gotthard skulle ha 4 miljoner för sitt "lidande" i 28 år :lol: :lol:
Skåningar är ej kloka men det bästa var att programet var textat då skåningarna pratade :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ha ha. Jo jag såg också programmet. Att de orkar. Men jag fattar inte varför de inte gav sig när det hade blivit en dom i domstol.
Användarvisningsbild
av Nexus
nej alla myndigheter har fel (S) . vi gjorde egna gränser på stenåldern då det ej fanns GPS eller liknande moderniteter :lol: :lol:
av Addict
Såg det jag med. Folk är fan helt sjuka i huvudet! En hovrättsdom lyder man, så är det bara.
av *pettson*
Addict skrev:Såg det jag med. Folk är fan helt sjuka i huvudet! En hovrättsdom lyder man, så är det bara.
Du.. alla förstår inte sånt.
Nån kilometer från min mor och far bygger man 3 vindkraftverk.
Det är klart med byggnadslov från kommunen efter det att man pratat med alla kringboende. Min far o mor bor efter kraftverken vindmässigt (blåser åt samma håll nästan jämt.) Dom fann inga större problem efter att ha besökt ett antal vindkraftverk och bildat sej en uppfattning själva.
MEN 5km i en annan riktning (sidled) bor en man som orkat överklaga för sina *besvär* med dessa kraftverk. Han har överklagat så långt som till regeringsrätten och nu ska han upp i kammar rätten.... Han har förlorat varje gång. Man har konstaterat att alla som ens kan ta och rimligen tänkas ha besvär med kraftverket är tilltalade. MEN han ger sej inte alltså..
Så som sagt.. alla förstår inte..
Användarvisningsbild
av C.W.
det är därför uttrycket rättshaverist får en mening. :roll:
Väcker en gammal tråd till liv igen :D

Missa inte det ikväll kl 21.00

Svensk programserie från 2009. Säsong 4. Avsnitt 3 av 8. I Kungsbacka har lugnet härskat ända sedan trettioåriga kriget 1645 då Halland blev svenskt. Men 1996 var det slut på freden när Cilla startade en hästgård i lilla Särö. Grannen Eva-Gun ställde sig genast i stridsformation och överklagade till länsrätten. Cilla red genast till motattack i nästa instans. Nu har kriget om stallet rasat i 13 år och det är upp till medlarna Jonas Gåde och Robert Aschberg att se till att vi inte får ett nytt trettioårigt krig på halsen. Eva-Gun flyttade från Göteborg till Kungsbackaområdet Särö för 26 år sedan för att njuta av friheten och den friska luften. Föga anade hon att krutröken 13 år senare skulle ligga tjock över området. Då köpte nämligen grannen Cilla tomten bredvid och startade en hästverksamhet. Konflikten rör bland annat ett stall för åtta hästar som Cilla byggde för nio år sedan - bara SJU meter från allergiska Eva-Guns hus. Eva-Gun överklagade givetvis genast och sedan dess rasar konflikten. Bråket gick hela vägen upp i regeringsrätten 2006, där Cilla till sist fick rätt att bygga sitt stall. Men då lyckade Eva-Gun väcka Boverkets intresse som invände mot hästhållning i tätbebyggt område. Då sökte Cilla om bygglov för förråd och garage istället, som hon fick av kommunen. Då överklagade Eva-Gun att Cilla har hästar i ett "garage" och tills vidare har länsrätten bestämt att inga hästar får förvaras inom tio meter från grannhuset - vilket i praktiken innebär de två boxarna närmast Eva-Guns hus. Självklart överklagade Cilla, vars fråga nu är uppe i kammarrätten.men inte heller Eva-Gun är nöjd. Enligt hennes senaste överklagan ska hästgränsen flyttas avsevärt längre bort än tio meter. Men konflikten slutar inte där. Eva-Gun menar också att hästarna sprider allergiframkallande damm när de går ute i hagarna, vilket innebär att hon får allergiska besvär och att hon inte längre kan bjuda hem sina allergiska vänner. Robert Aschberg och Jonas Gåde inser att de får dra försiktigt i tömmarna när de försöker uppnå en ny Brömsebrofred i Kungsbacka. Under medlingen upptäcker Aschberg och Gåde även att Cilla och Eva-Gun haft med varandra att göra långt innan de blev grannar. Möten som satt sina spår!

Kan bli en spännande diskussion :lol:
Jag tror bara det handlade om avundsjuka :lol: Hon fick inget bygglov, men grannen fick det, då började det :shock:

"Jag har minsann jobbat på SMHI i 15 år så jag har koll på hur vindarna går" :lol: :roll:

Hon var nog allergisk mot det mesta :-O)

Vilken årsmodell och hur många mil har[…]

AC problem V70 2016 D3

Jag har ingen möjlighet att kunna läsa a[…]

Har du en bild på dina fälgar?

Däck dimensioner

Du har alltså sänkt den med fjädra[…]