Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
irrbloss skrev: mån 22 nov 2021, 08:50 I väntan på leverans fortsätter jag läsa manualen och hittade en sektion om HomeLink. Det nämns inget om det på Volvos hemsida vad jag kan se. Är det standard i alla nyare Volvos? Sitter tre knappar i backspegeln om jag tolkat rätt som man bland annat kan styra garageport med.
Kollade min backspegel förra veckan om den hade tre knappar på undersidan backspegeln (för HomeLink) men det hade den inte. Har en V90 T6 Recharge Inscription 2022 early (Google Android Automotive infotainment). Så min har ingen backspegel med HomeLink som standard. Har inget minne av att jag kunde lägga till det när jag beställde bilen. Men jag har sett det finns till något äldre Volvo med Sensus infotainment sådan backspegel med både HomeLink och kompass inbyggd.
/Bo
av irrbloss
bem skrev: Kollade min backspegel förra veckan om den hade tre knappar på undersidan backspegeln (för HomeLink) men det hade den inte. Har en V90 T6 Recharge Inscription 2022 early (Google Android Automotive infotainment). Så min har ingen backspegel med HomeLink som standard. Har inget minne av att jag kunde lägga till det när jag beställde bilen. Men jag har sett det finns till något äldre Volvo med Sensus infotainment sådan backspegel med både HomeLink och kompass inbyggd.
/Bo
Då lär det ju iaf inte vara standard. Frågan är vilket paket det ingår i, om något. Googlade lite och såg att Bilia kan installera det för en kostnad av endast ca 5000:-. Kör nog vidare med lösa fjärren :).
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
irrbloss skrev: Då lär det ju iaf inte vara standard. Frågan är vilket paket det ingår i, om något. Googlade lite och såg att Bilia kan installera det för en kostnad av endast ca 5000:-. Kör nog vidare med lösa fjärren :).
Den är en gammal konstruktion. Funkar inte till så många elportar heller. Jag har en Hörman port och där fungerar den inte! Har fjärren fastklämd i solskyddet i stället.
Användarvisningsbild
av Lustgasen
Vad tror ni om att ta den till en billyft och göra en rostskyddsbehandling på den/ leja bort arbetet. Är det nödvändigt på en ny bil? ( Den kommer i mars)
Användarvisningsbild
av bem
Lustgasen skrev: lör 27 nov 2021, 19:48 Vad tror ni om att ta den till en billyft och göra en rostskyddsbehandling på den/ leja bort arbetet. Är det nödvändigt på en ny bil? ( Den kommer i mars)
Beror väl på hur länge du tänkt ha den nya bilen. Skulle jag ha en bil länge (för mig längre ån 3-4 år) som knappt har medelmåttigt rostskydd som väl alla Volvos modeller har f.n. så skulle jag allt överväga en rostskyddsbehandling.
Annars skulle jag bolla problemet med rost vidare på senare ägare. Rosttester visar tyvärr att Volvos bilar byggda på SPA-plattformen inte har nåt vidare rostskydd. T.ex. Vi bilägare hade en V90 i långtidstest under rätt många år och de lät rostexperter granska bilen och omdömet var väl inte direkt smickrande. Kan bara bli bättre med framtida plattform för Volvos olika elbilar som kommer framöver.
/Bo
av Emli
Någon mer än jag som kollat leveransstatus efter att dom förra veckan drog igång med produktion med nya batteriet+elmotorn?!
Gick från leverans v.11 till v.1 :-D hoppas det håller!
av irrbloss
Önskar jag kunde se min status, men tomt i appen. Idag är det lite över tre veckor sedan jag gjorde beställningen. Fortfarande syns ingen status i appen. Detta efter ca 6-7 samtal och ett mail. Min kompis som också beställt samtidigt som jag har heller ingen status på sin. Vet inte vad problemet är. De var snabba på att skicka första fakturan, men sedan händer inget…
Användarvisningsbild
av bem
Rayz skrev: lör 04 dec 2021, 14:40 Min står att den planerad byggstart är 1dec hur lång tid har det tagit för er från det datum tills ni hämta bilen ? :-) :-)
Från det bilen finns hos din Volvohandlare brukar det ta ca 2 veckor innan bilen är klar för överlämning till kund. Kan nog gå något snabbare och ibland något längre. För mig tog det 3 veckor (blev strul med leverans av regskyltar från transportstyrelsen), fick min V90 T6 Recharge 2022 den 21 aug. Har kört 350 mil nu.
/Bo
Användarvisningsbild
av Microhulken
Rayz skrev: lör 04 dec 2021, 14:40 Min står att den planerad byggstart är 1dec hur lång tid har det tagit för er från det datum tills ni hämta bilen ? :-) :-)
När beställde du din kärra? Och vilken Version?
  • 1
  • 223
  • 224
  • 225
  • 226
  • 227
  • 315

Tack för hjälp, nu är beställn[…]

Polestar 4 på gång....

Testar att fråga här. Har provsuttit P[…]

Start stopp

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]