Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en V70 2016 och har tidigare vintrar startat diselvärmaren med hjälp av Volvo on call-appen.

Volvo har nu uppdaterat designen samt bytt namn på appen till Volvo Cars. För mig finns det en klimat-flik där jag kan sätta en timer, men med hjälp av den går motorn på bilen igång och startar klimatanläggningen, dvs. inte diselvärmaren.

Har någon lyckats lista ut hur man startar diselvärmaren med nya appen eller är det en funktion som har glömts bort?
Först och främst, om du väljer värdet 30 så går värmaren. väljer du värdet 1-15 så start bilens motor... Sen till höger har du en flik TIMER. Där kan du ställa in en specifik tid bilen ska vara varm
svårare än så hänger det inte ihop.
Doomis skrev: sön 21 nov 2021, 16:33 Först och främst, om du väljer värdet 30 så går värmaren. väljer du värdet 1-15 så start bilens motor... Sen till höger har du en flik TIMER. Där kan du ställa in en specifik tid bilen ska vara varm
svårare än så hänger det inte ihop.
Jag har bara 1-15 som alternativ, får testa timer och se om den startar värmaren eller motorn annars blir det att testa att gå tillbaka till gamla designen. Känns knepigt att det står att man inte kan gå tillbaka till nya designen om man väljer gamla.
Väljer du fläkt ikonen, sedan vilken tid. Sedan kommer frågan ”starta bilen?”. Där väljer du nej så står det istället ”starta klimatanläggning för att värma bilen till en behaglig temperatur”
Då trycker du starta och så startas endast dieselvärmaren, inte motorn. Det spelar ingen roll vilken tid du väljer i början då bilen själv räknar ut hur länge dieselvärmare ska vara på för att motorn ska bli varm.
Som i morse var det -2. Jag valde 15 min kl.05.30 och startade dieselvärmaren. Då stod det något i stil med ”bilen är färdig 06.15”

Skickar med en skärmdump så du kan se :-)
Bilagor
CCC335BC-D877-474E-8BDD-3AF03C4447CF.png
CCC335BC-D877-474E-8BDD-3AF03C4447CF.png (1.75 MiB) Visad 1424 gånger
Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]

OBD P0121

Någon som har koll på BJP-kitet eller […]