Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Abugaz
Hej hoppas det är bra med er allihopa och att ni är lyckliga.
Jag har ett problem med min xc70 d5 automat 08 awd.
Problemet är att RPM går upp och ner när jag kör bilen oavsett vägförhållanden specifikt vid 2000rpm.
Har bytt Air mass mättaren och map sensorn samt gjort rent vid insuget vid spjäl.
Hoppas jag har förklarat bra annars är det bara att fråga.
Tack för hjälpen.
Senast redigerad av 1 Abugaz, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av wissel
Hejsan!
Har du kollat ditt bränslefilter?
Beter sig bilen likadant om du kör på speedcontrollen?
av Abugaz
S6024t skrev:Bytt oljan i lådan?
Tjena oljan är bytt. Jag gjorde en flush bytte fyra gånger.
Ska bytta bränsle filter imorgon så får se vad som händer efter.
Tack
av Abugaz
wissel skrev:Hejsan!
Har du kollat ditt bränslefilter?
Beter sig bilen likadant om du kör på speedcontrollen?
Tjena
Bränsle filter byt men fortfarande Samma problem och nu tappar den kraft speciellt när jag kommer till uppförsbacke.
Någon förslag tack
Mvh
av Abugaz
Tjena allihop hoppas det är bra med er och att julen blir lycklig för er alla.
Jag utvecklar mitt problem med min xc70 mer detaljerad och hoppas ni kan hjälpa till.
Det började med att bilen hakade vid 2000 sedan byte jag tryck sensor och det försvann. Men nu till huvud problemet som är att den tappar kraft så fort jag gasar på och fel koder kommer upp, bilen körs men har ingen ork samt att den går aldrig över 4400varvtal. Softfilter fylls på fort, har redan tomt två gånger via Vida. EGR bytt samt spjällhus bytt och luftmassmätaren.

Jag har märkt att spjällhuset aldrig går under 87% enbart i början sedan när jag kör och bilen tappar kraft då är den alltid öppen i det läget.

Min gaspedal givaren läser antigen rätt eller så är det fel, för att när jag trycker på till max så når den högs 78% och vid stilla stående 8%.

Jag skriver mycket och kanske vis information inte relevant men kanske det hjälper med något.

Tack för hjälpen
av Abugaz
Tjena allihop
Nu är problemet löst på min xc70 som inte hade kraft.
Problemet hittades på en volvo verkstad, där det var ett hål i intercooler för turbon. Så hela var tvunget att bytas.
Tack
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]