Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kingcool skrev: tis 09 nov 2021, 20:28 x90 r-design pro.
Men jag är tveksam till att han har rätt.
En familjemedlem fick förra veckan hem en ny exakt likadan som vi tänkt beställa. Och han har både Bliss och cta...
Jag har lev v10 och om jag förstår det rätt är driver awareness med som ska innehålla just bliss. Och läser man Volvos sida som någon postade i annan tråd ska just driver awareness fortsatt vara inkluderat i 9å serien. De va just acc och pilot assist som ja mest blev nojig över för det framgick inte i orderbekräftrlsen. Men som Bo nämnde ovan så ska de ingå i driver assistance och de lugnar mig lite.
Volvoeller skrev: ons 17 nov 2021, 19:12 Hur är det med park assist pilot nu för tiden då? Verkar inte ens finnas som tillval via bygg min volvo?
Precis min iakttagelse också.
Minns när jag beställde min V90 T6 Recharge i feb. 2021 så fanns Parkeringsassistans (hjälp) som tillval. Det som kan parkera bilen åt en t.ex fickparkera på stan. Men bygger jag en V90 T6 Recharge idag på Volvo Cars hemsida finns inte det som extra utrustning såvitt jag kan se. Om de inte kallar det nåt annat eller det ingår i nåt ”paket” numera.
/Bo
Hur är det med garageportsöppnare, kompass i backspegel, TV och DAB? Det sistnämnda borde vara standard kan tyckas men jag hittade vid en snabb spaning ingen info. Tror även att den stora klimatanläggningen med 4 zoner är väck, detta till följd av att den inte ryms i hybridbilarna.
HerrDödén skrev: tor 18 nov 2021, 10:18 Hur är det med garageportsöppnare, kompass i backspegel, TV och DAB? Det sistnämnda borde vara standard kan tyckas men jag hittade vid en snabb spaning ingen info. Tror även att den stora klimatanläggningen med 4 zoner är väck, detta till följd av att den inte ryms i hybridbilarna.
Innerbackspegel med kompass och Homelink finns köpa som tillbehör, om det finns till Volvo med Google Android Automotive bilar vet jag inte, men sån backspegel kostar ca. 5 tkr.
TV vet jag inte om det finns till 2022:or med Google infotainment.
Kolla t.ex. Bilias hemsida efter tillbehör om Homelinkbackspegel och TV.
DAB radio sitter i min V90 T6 Recharge 2022. Såg på Youtube en kille som hade en V90 2022 (inte Recharge) som hade 4 zoners klimatanläggning, det var en mildhybrid (inte Recharge). Provbygg en V90 mildhybrid och se om det går lägga till Klimatsystem med 4 zoner.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Kingcool skrev: tor 18 nov 2021, 12:00 Har precis beställt en Xc90 t8 PRO edition och 4zon är med.
Stiligt att den finns kvar till XC90. Siktade in mig på V90/S90 men det blir såklart en smula otydligt när jag inte fick med det i mitt resonemang. S90/V90 med 4-zon förefaller ha blivit klart mindre vanligt och har ett svagt minne av att det inte gick att få in när T8 - och för senare årsmodeller Recharge-modellernas - batteri kom på plats. Tycker det ser en smula trist ut med "hålet" som blir när det är 2-zons.

bem skrev: tor 18 nov 2021, 11:45 Innerbackspegel med kompass och Homelink finns köpa som tillbehör, om det finns till Volvo med Google Android Automotive bilar vet jag inte, men sån backspegel kostar ca. 5 tkr.
Gott att DAB är standard. Är även glad att man ser läderklädda paneler klart oftare nu än på tidigare årsmodeller. Det gör mycket för interiören, även om de bytt material till en plastimitation.

Minns jag inte helt galet så är backspegeln fristående, dvs. ej beroende av bilens övriga system. I vart fall ska kompassen vara det.

Kingcool skrev: tor 18 nov 2021, 12:00 Ja pizzaugn :) haha
Skratta inte ty Ooni Koda 16 är ren magi! Köp hem ett par kilo Tipo 00-mjöl så är du redo att uppelva hemmagjord pizza på en helt ny nivå :party: :-D
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]