Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Göranson
Kena skrev:Vilken leverantör är det då? och vilka mer ställen levererar de till?
Lverantören heter Fritz Winter, som jag sa så levererar dom till de flesta lastvagns/personbilstillverkare i europa. DOCK är jag inte säker på att dom levererar till Volvo peronvagnar, den delen av processen var ej av intresse för mig då jag var där.
Användarvisningsbild
av Ericsson
Ampy skrev:Brembo Ja till s60 R men till dem anndra Volvos nej du inte B av Brembo då är det illa av kvalite! skulle va kul och veta vem tillvekran är?
Nu förstår jag inte riktigt vad du skriver, men man kan iaf köpa Bremboskivor som ersättningsdelar till Volvo: bildelskatalogen.se Bromsskiva No. 7289 eller 7290 (796:- resp. 799:-).

Till motorcyklar anses ju Brembo vara en av de absolut främsta, vet inte hur det är till bilar.
Användarvisningsbild
av Ampy
Ericsson mycket bra vill ha brembo, va ju inte så dyrt, men kan inte hitta dem i katalogen! hur fick du tag på priset då? och hur ser skivorna ut? har du någon länk kanske?

tcak snällt
Användarvisningsbild
av Funk
Även Mekonomen säljer Brembo skivor... 824:- för 305mm...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Ampy
fin fin hoppas att dem håller mer en volvos egna vi får se! ;)

Är det någon som kör med brembo som tycker om att nita ;)
av *pettson*
Ampy skrev:Ericsson mycket bra vill ha brembo, va ju inte så dyrt, men kan inte hitta dem i katalogen! hur fick du tag på priset då? och hur ser skivorna ut? har du någon länk kanske?

tcak snällt
Kör in bremboskivorna väldigt snällt.. just brembomaxx har varit ett sorgebarn.. Jag har lämnat in såna som slagit sej ordentligt efter så långt som 2000 mil... Det är nåt personligt rekord jag har.. I övrigt så har jag lämnat 4 omgångar MAX som tyvärr inte hållit måttet. OCH dom har körts in ordentligt under ca 50 mil.. Sakta gradvis temphöjning. Omgången som sitter på min nu har klarat sej kalas.
Användarvisningsbild
av Ampy
så bremobo va inte det jag förvänta mig häller? Fasen grabs vad ska man ha då ska man ta dem där billiga skit skivor och se effter?
av jbl
Jag köpte nya skivor bak tidigare i år februari från Volvo och det funkar mycket bra. Hade inga vibrationer när jag bytte ut dom gamla heller efter 5000mil.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag kör med Brembos:s från Mekonomen, mest för att jag fick dom för halva priset... Men dom har klarat inspirerad körning utan problem. Lugn körning i början bara.

/Thomas
Låscylinder

Tillhållarna har nog kärvat fast pga ko[…]

nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]