Moderator: Moderatorer

Fick hjälp med att byta till vinterdäck. Kan säga att min magasinskärra jag köpte för att ta ut hjulen från förrådet är guld värd.
Behöver tydligen byta bromsbelägg fram nu efter 9900 mil. Hörde något om att det finns olika storlekar eller något i den stilen. V60 MY17.
UnleashFusion skrev: lör 13 nov 2021, 21:20
Jernhand skrev: lör 13 nov 2021, 16:17 Noterat att det är ett par rostprickar på dörren, får hoppas att detta är nån sorts flygrost men lyckas inte putsa bort det och har ingen flygrostborttagare.
är prickarna gula/orange-aktiga? eller svarta prickar?

Inväntar själv på black friday.. kommer nog bli beställning OM det jag behöver får bra pris :P
Orange.
Jernhand skrev: mån 15 nov 2021, 12:45 Behöver tydligen byta bromsbelägg fram nu efter 9900 mil. Hörde något om att det finns olika storlekar eller något i den stilen. V60 MY17.
UnleashFusion skrev: lör 13 nov 2021, 21:20
Jernhand skrev: lör 13 nov 2021, 16:17 Noterat att det är ett par rostprickar på dörren, får hoppas att detta är nån sorts flygrost men lyckas inte putsa bort det och har ingen flygrostborttagare.
är prickarna gula/orange-aktiga? eller svarta prickar?
Orange.
Då är det flygrostborttagare din hjälp mot orange-fläckar..(dom är annars ganska jobbiga att försöka gnugga bort)

Angående bromsbelägg , i ditt fall en D4(fwd) bör det vara delar som en på forumet har: viewtopic.php?f=70&t=165816&p=1467333#p1467333 (i tråden ser du både bromsskivor/belägg; självklart kan du välja andra märken om du vill det men måtten är densamma)
Spolade av bilen ytterligare en vända i tvätthallen för 45 kr. Grusvägar kombinerat med regn är inte så bra.
Det mesta gick bort med högtryckstvätten men gick en vända med tvätthandsken också.

Fått en bokningsbekräftelse av Hertz på hyrbil/lånebil och sms av Bilia om att jag ska lämna in bilen imorgon pga skadegörelsen.
Tvättat bilen. Jag vet inte om bilen varit så skitig någon gång tidigare. Det var så illa att jag inte vågade ta en bild på förödelsen.
Till och med "tanten" tyckte att den såg hemsk ut! Då ÄR det illa. :-)
Blev en xc70 2013.
Hämta den idag.
Ny koppling
Nya oljor i bakaxel och haldex.
( fick tjata till mig de vissa mekaniker på bilia köping inte viste hur man skulle göra och sa att det ej gick att göra. Låter namn vara osagt då verkstads chefen löste det.)
Nya xenon lampor osram night laser (mekonomen) .
Nya vinter däck continental viking 7.
Blev en liten Saftig nota men den drog bilfirman av från priset på bilen då Helmia lova mig en säker bil.
Tvättat V90’n på Ok gds.

Kvällens notering, en nisse som tvättade en flång ny Mercedes med borstarna där på tvättplatsen. Borstarna som 68 taxiåkare stått och skrapat av sand från sina Toyota Verso och allt vad det nu är….

Säkert tjänstebil, inte så noga
  • 1
  • 1569
  • 1570
  • 1571
  • 1572
  • 1573
  • 1912

Vad som händer om man bara har en USB-port ve[…]

230fk går snålt

En liten tanke jag har är om min turbo lä[…]

Kan man felsöka haldexen genom att ta ur s&au[…]