Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Brutalybad
Som titeln säger startar inte bilen. Start motorn går och bränsle pumpen går igång på tändning. Har inga felkoder över huvud taget . Hållt på med den här skiten i en vecka. Det är en 01'a på 140 bensin hästar
av sicnarf
Kan vara fel på antenringen vid nyckelhålet. Har du testat med andra nyckeln? Annars testa ge gas med pedalen i botten och se om det hjälper. Berätta gärna vad du gjort och försökt så vi inte upprepar saker här.
av Brutalybad
Har endast en nyckel och jag har kollat så att det finns både gnista och bränsle i första cylindern (ja vi kollade fel sida och endast en) bränsle pumpen går även igång när tändningen är igång
Användarvisningsbild
av GLIZ
sicnarf skrev:Kan vara fel på antenringen vid nyckelhålet. Har du testat med andra nyckeln? Annars testa ge gas med pedalen i botten och se om det hjälper. Berätta gärna vad du gjort och försökt så vi inte upprepar saker här.
Inne på samma tanke.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
Går bilen igång går några sekunder och sedan dör skulle jag koncentrera mig på den elektriska startspärren. Transpondern eller antennen.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]