Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC60, 2017, D4

Funderar på att installera en batteriladdare och önskar tips på modell samt tips och tricks om installationen mot förmodan är svår.

Motorvärmaruttaget sitter på vänster sida (i färdriktningen) och är av fattning Calix, om det har någon betydelse.

Tack på förhand. Trevlig helg.
Volvonorr skrev: lör 13 nov 2021, 10:31 XC60, 2017, D4

Funderar på att installera en batteriladdare och önskar tips på modell samt tips och tricks om installationen mot förmodan är svår.

Motorvärmaruttaget sitter på vänster sida (i färdriktningen) och är av fattning Calix, om det har någon betydelse.

Tack på förhand. Trevlig helg.
Volvo använder sig utav Calix BC 1205 / BC 1207 (batteriladdare)
detta är deras monteringsanvisning: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 20D4204T14
som redan beskrivits, kör på Calix iom att du redan har uttaget och det övriga kablaget på bilen, det är ju bara in med en gren och sätta laddaren på lämpligt ställe. jag har ingen motorvärmare på min XC60 så jag satte en snabbkontakt på batteriet så jag kan öppna huven och koppla in laddaren när jag vill ladda.
Bra att veta i sammanhanget: Det är Calix som tillverkar "Volvo Original" i Volvos namn. Du kan knappast använda något annat än Calix/Volvo. Andra fabrikat passar inte. Kontakter och skarvdon är fabriksdesignade. Att använda Volvos sats kan ha en viss fördel. Du får med allt som behövs med Volvos sats. Väljer du Calix får du köpa alla delar i "lösvikt". Lätt att glömma någon viktig detalj.
Kör på med 1207an. Mycket trevlig laddare. Sedan monterade jag en calix blåtandstyrning med så att batteriladdare går hela tiden när man kopplar in motorvärmare, men så styr man när man vill ha igång motorvärmare och kupévärmare

Därmed fungerar det fint även under sommaren att toppa batteriet och man kan ha timer även på sin elektriska motorvärmare
/-amme
Volvo 850 AWD skrev:Kör på med 1207an. Mycket trevlig laddare. Sedan monterade jag en calix blåtandstyrning med så att batteriladdare går hela tiden när man kopplar in motorvärmare, men så styr man när man vill ha igång motorvärmare och kupévärmare

Därmed fungerar det fint även under sommaren att toppa batteriet och man kan ha timer även på sin elektriska motorvärmare
/-amme
Tack för detta. Jag kände inte till att blåtandsmodul fanns men det verkar vara en rolig leksak. Ska överväga om det är värt "investeringen" att installera även en sådan.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]