Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
Kika på serviceavtal. Jag betalar just nu 350 kronor i månaden i tre år. Lånebil ingår. 1.500 mil per år ungefär. Då ingår volvos specade service samt mjukvaror.
av olofgeo
Vad kostar enbart uppdatering hos Volvo?
Kan ju läsa vad som ingår i uppdateringarna verkar vara motorstyrning i dom flesta uppdateringar vad nu det innebär.
av beachman
Uppdaterade min v90cc-19 nyligen i samband med service.

Fick helt plötsligt en efterlänktad funktion att den kommer ihåg inställningen automatiskt helljus även vid nästa start av bilen. Har för mig att detta endast varit tillgängligt i v90 my20 eller senare :-)

Står ingenting på volvocars mjukvarusida om detta, men tackar och tar emot ;-)
Användarvisningsbild
av bem
Det är väl det som är lite spännande med mjukvaruuppdateringar, man vet inte riktigt vad man får. Förr visste man inte ett smack vad man fick med en mjukvaruuppdatering, numera finns i alla fall lista man kan kika i vad olika versioner innehåller för förbättringar.
Kul du fick en förbättring du önskat.
/Bo
av HHALLDEN
Känns som den tappar minnet gällande automatiska helljuset samt automatiska torkarfunktionen. Om bilen står 2 dagar så måste jag aktivera iaf ljusfunktionen igen
av Stemag
Jag sitter i precis samma sits, tvekar om jag ska serva på auktoriserad Volvo verkstad eller typ mekonomen?
Volvo V90 D4 awd 2019, gått 10.000 mil.

Jag har fått offert från Volvo Cars Akalla (gamla Upplands Motor) dom vill ha för service: 7633 :-
Oljebyte, byte av oljefilter, luftfilter motor, kupéfilter, bränslefilter och uppdatering mjukvara.
Samt byte klossar fram och bak: 6792:-
Totalt: 14.500:-

Jag har en offert från mekonomen:
Service, bara byte motorolja och oljefilter + kupéfilter: 2755:-
Byte klossar fram och bak: 4253:-
Totalt: 8765:-

Frågan är då om det är värt skillnaden 5735:- för byte luftfilter motor, bränslefilter, och uppgradering mjukvara?

V70N 2005:a, 140 HK, bensinare som jag kör ha[…]

Jag försöker byta listen (den mindre, fr[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Någon som har koll på var man kan k&ou[…]

Finns säkert många anledningar, men had[…]