Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dastr
Tappat allt ljud i min V90 CC -22 idag, känns stabilt det här…Ja ja, då behöver jag inte reta mig på hur uselt allt funkar i vanliga fall. Volvo är helt inkompetenta.
Användarvisningsbild
av bem
Dastr skrev: fre 05 nov 2021, 16:08 Tappat allt ljud i min V90 CC -22 idag, känns stabilt det här…Ja ja, då behöver jag inte reta mig på hur uselt allt funkar i vanliga fall. Volvo är helt inkompetenta.
Aj aj, det var illa. I min V90 T6 Recharge Inscription 2022 har radion varit dödstyst några gånger men inte att allt ljud försvunnit. Jag tyckte det var uruselt ljud när jag använde radion innan jag aktivera Surround i Inställningar, Ljud. Då blev det betydligt bättre.
Be din servicetekniker kolla upp problemet med din bil att allt ljud försvinner, troligen ett känt problem hos Volvo och kanske de jobbar på en fix (ny mjukvara kanske).
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av mattish
Dastr skrev: fre 05 nov 2021, 16:08 Tappat allt ljud i min V90 CC -22 idag, känns stabilt det här…Ja ja, då behöver jag inte reta mig på hur uselt allt funkar i vanliga fall. Volvo är helt inkompetenta.
Sen jag fick ny dator i min my22 och ny programvara har jag inte upplevt det. Har du uppdaterat din bil sen 4/10? Då släpptes en större uppdatering som kanske hjälpte. Kolla med dem.
av Dastr
Gjorde en norsk omstart (kopplade ur batteriet) och nu är ljudet tillbaka. Fanns det möjlighet till skärmsläckare på mittendisplayen skulle jag vilja ha windows -95 loggan 😊
Användarvisningsbild
av bem
Ha, ha jaså bilar kan behöva få en ”omstart” som datorer kan behöva när inget annat hjälper. Bra du prova göra bilen strömlös, du slapp en tur till en Volvoverkstad. Men jag skulle nog inte bli förvånad om problemet kan komma åter nån gång.
/Bo
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]