Moderator: Moderatorer

@Tjarven, När köp ingen trisslott, din tur för dagen är slut nu :-D

F-n fick en minnesbild om när jag mekade hoj, det jäklades som bara den och tålamodet brast och hivade iväg verktyget rätt ut från garaget. Dock släppte jag det för sent och den för rakt mot den enda nya bil min far köpte och det var i alla fall väldigt ny då. Den pulsen som kom innan jag ser verktyget endast träffa den olackerade listen som bilar ofta hade på dörrsidan då, jösses, Hur som, kul att din bil är så förbenat fin i alla fall :-)
Micce1980 skrev: mån 08 nov 2021, 21:55 @Tjarven, När köp ingen trisslott, din tur för dagen är slut nu :-D

F-n fick en minnesbild om när jag mekade hoj, det jäklades som bara den och tålamodet brast och hivade iväg verktyget rätt ut från garaget. Dock släppte jag det för sent och den för rakt mot den enda nya bil min far köpte och det var i alla fall väldigt ny då. Den pulsen som kom innan jag ser verktyget endast träffa den olackerade listen som bilar ofta hade på dörrsidan då, jösses, Hur som, kul att din bil är så förbenat fin i alla fall :-)
Underbart minne! 😅 puhh 😁
DOdell skrev:Blidde ett takräcke då mycket ska upp på taket om någon vecka. Steg 1 av 2 klart.
Dom där är snygga, har ju samma. Lite veckigare än till vanliga rails men så ofta tar man ju inte på och av de. Brukar sätta de och takboxen på plats och reglera fram och tillbaka lite tills jag är nöjd och sedan ta ett måttband och mäta var de sitter och ta bild på måtten. Mycket lättare nästa gång då ;-)
Micce1980 skrev: tis 09 nov 2021, 13:08
DOdell skrev:Blidde ett takräcke då mycket ska upp på taket om någon vecka. Steg 1 av 2 klart.
Dom där är snygga, har ju samma. Lite veckigare än till vanliga rails men så ofta tar man ju inte på och av de. Brukar sätta de och takboxen på plats och reglera fram och tillbaka lite tills jag är nöjd och sedan ta ett måttband och mäta var de sitter och ta bild på måtten. Mycket lättare nästa gång då ;-)
Bra tips! Ska montera lastkorg ikväll 👍
Senast redigerad av 1 DOdell, redigerad totalt 0 gånger.
Fick ta och byta tändspole 1 på tjejens v50, motorn lät riktigt fint ett tag. Nu ska jag bara se om hennes ABS sensor ring är knäckt eller ej.
Sen måste jag forska på mina hjullager, tycker det låter när jag kommer upp i 100kmh+ :nerd:
............ min gamla? Sålt.
Min Nya?......... Kört Hem.
  • 1
  • 1566
  • 1567
  • 1568
  • 1569
  • 1570
  • 1912

Dock inte rödtjut och whisky Skickat fr&ari[…]

Mät över batteriet, koppla ur VOC och m&[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&aum[…]