Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
Har en V60 -21. Läst i manualen men en sak jag inte hittar svaret på.
Om man drar helljusspaken mot sig ett steg så blinkar man med helljuset, men det finns ytterligare ett steg närmare ratten. Där märker jag ingen funktion. Sökte info i manualen men hittade inget. Någon som reflekterat över det eller hittat någon funktion, kanske till någon utrustning jag inte har...
av Javerhammar
Det andra "klicket" är för att deaktivera helljuset.
Finns en hyfsat tydlig bild med förklaringar i manualen.
av III
Hm, på min aktiverar jag helljuset genom att trycka spaken framåt och avaktiverar genom att dra den mot mig. Blinkar med helljuset genom att dra den åt mig ett steg, men innanför det/ ytterligare ett steg närmare ratten är ett läge som jag inte får någon reaktion via.
av ThorHammer
Om du har helljusautomatik aktiverad så avaktiveras detta vid full tillbakadragning.
Användarvisningsbild
av bem
ThorHammer skrev: sön 07 nov 2021, 21:38 Om du har helljusautomatik aktiverad så avaktiveras detta vid full tillbakadragning.
På min V90 T6 Recharge 2022 så aktiveras automatiska hel-/halvljuset med en vridbar ring långt ut på vänster rattspak. Aktivering genom att vrida ringen moturs, deaktivering kan ske genom att vrida ringen igen moturs (eller dra åt mig vänstra spaken och släppa den). Har LED-ljuspaket.
/Bo
av III
Satt i bilen och experimenterade. Enda funktionen jag fann var att om man har auto halv helljus. Så stängs den funktionen om man drar snabbt till sig spaken. Då har jag hittat en funktion. Tack den som beskrev det. Ja tack ni andra med för inputt
B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Sprängskiss: https://www.volvopartswebstore.c[…]

Mätarhus

Löda om instrument huset

E85 har 104 oktan och E95 har väl 108 oktan. […]