Skrotar har fantasipriser på tamigfasen allt. Hör runt med folk privat istället, kolla annonser på blocket, tradera, failbook osv.
En guldbox som är väldigt åtrovärd brukar inte gå för mycket mer än 5-600kr, en bränslebox mindre än så. F.ö. är *alla* bränsleboxar chippningsbara, så lycka till att hitta en som INTE är det

Det är tändningsboxarna som mer ofta än inte inte är chippningsbara(undantaget är guldboxen och vissa svarta, därav är dom åtrovärda).
Slutnummren har ingen jätte-betydelse i det här sammanhanget. Så länge boxen kommer från en bil med samma motor och samma "revisionsperiod"(91-95, resp 96-98) som din så kommer den fungera. Jag tror t om inte ens det skiljer mellan automat och manuell(till skillnad mot "modernare" bilar såsom 960, 850 och S/V70).
En M90 till en rödblockare brukar inte kosta mer än 3000kr. Du behöver ju inte tillbehören såsom spakställ, slav osv heller så det går garanterat hitta för mindre än så. Det finns dock 2 modeller, L och H, skillnaden är utväxlingen på...... uh..... 1an har jag för mig? kan vara 3an också... *inte* 5an iaf. L sitter oftast i lättryckarna, medans fulltryckarna har H. I praktiken har det snudd på ingen betydelse dock.