Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Alltså... jag har säkert missat något uppenbart, men finns det ingen varning för fartkameror i det nya systemet? Har letat som en dåre men inte hittat någon inställning som är rätt, googlat och hittat nada...

Jag har kartan uppe i förardisplayen, och där är det ju symboler på kartan men ingen tydlig varning och inget som dyker upp i HUD'en heller... Är det jag som missar något?
Nope, finns inte i Google ännu vad jag förstått. Kanske inte kommer iheller. Vill minnas att varning för kameror inte är lagligt i alla länder.
Lockis skrev: tis 02 nov 2021, 20:39 Nope, finns inte i Google ännu vad jag förstått. Kanske inte kommer iheller. Vill minnas att varning för kameror inte är lagligt i alla länder.
Borde väl inte vara så svårt att få lagligt: man lägger in en inställning i bilens Inställning där man kan välja att aktivera fartkameran i Googlekartan och samtidigt tvinga att man då också väljer land (kan man inte välja ett visst land betyder det att fartkamera i det landet inte är lagligt). Har varit fartkameror i min TomTom Go app väldigt länge, var nog tillval så något dyrare då. Har ”Googlebil”. Man får väl köra med ”Speedlimiter” aktiverad i bilen… om man nu kan lita på den.
Näe inte Speedlimiter för min del, så jädra petimeternoga med hastigheten överallt klarar jag inte. Har provat Speedlimiter i min V90, funka det lilla jag provat.
/Bo
Ville i det längsta inte tro att det faktiskt inte finns, men var rädd att så var fallet. Tyvärr känns det ju inte helt som ett steg framåt med Google Automotive, även om jag gillar gränssnittet så saknas det funktionalitet som man kan förvänta sig på bilar med den prislappen.

Att det skulle bero på att det är olagligt i vissa länder känns ju som en mindre bra anledning, bilen vet ju var jag är hela tiden så det går ju lätt att reglera. Nä, Volvo behöver verkligen steppa upp när det gäller infotainment-systemet.
Waze ägs av Google... Det som är deras riktiga GPS app. Google maps är för turister i städer :party:
Hur har ni missat de?!
@magnik @Lockis @ThorHammer @Carlzone @bem

I Waze får man inte bara förvaring om fartkameror. Utan även poliskontroller, vägbyggen och annat som rapporterats in på vägarna som djur, föremål, stillastående bilar osv.
Om fler börjar använda Waze och rapporterat flitigt hade vi nog kunnat undvika ett gäng olyckor per år. Kör saktare om Waze inte är påslaget vid långkörningar, känns helt fel utan.

Brukar ha rösten avstängd för allt utom varningar. Då varnar den bara för fartkameror om du kör mer än 3km/h för fort eller liknande. Om det inte är nedsatt hastighet innan kameran vill säga, då varnar den ju alltid.

Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han k[…]

Byta bältet mitten bak??

Ja nu har jag stött på lite problem&hel[…]

B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (ibland[…]

Borde leda till skenade matpriser, saftig inflati[…]