Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rayz
Hej snälla hjälp med färgval!!!

Deminblue
Fusion red
Bright silver

Jag är rädd att fusion red kommer behöva tvättas väldigt ofta och att repor syna lätt.
Lika så deminblue
Vi är en barnfamilj så helst kommer bli mycket ut och in vilken färg rekommenderar ni mig?
Bilen kommer rulla ca 3000mil om året
av Hedda83
Den röda är jättefin när den är nytvättad och en helt annan när den är lite skitig. väldigt svårskött och i min smak lite gubbfärg :-)
Silver är ju lättskött och inte så känslig mot repor men väldigt vanlig färg
Den blå är ju riktigt snygg men kräver också att man sköter och tvättar den
Användarvisningsbild
av Micce1980
3000 mil om året och om man inte vill att putsa allt för ofta, silver alla dar i veckan. Min är förvisso en XC60 2014 men i seashell metallic och det är en otroligt tacksam färg, så pass att det krävs en del innan man börjar skämmas lite för hur smutsig den är, men sällan av mig hinner bli :) Den blå hade ju gått om man vill men de är inte lika tacksamma som silver. Möjligen en electrik silver som är en blandning av silver och blå men tror inte den finns längre men det är med en av de tacksamma färgerna
Användarvisningsbild
av GustavB
Jag har Fusion. Tycker inte den är så jobbig att hålla efter. Dock värre än min osmium grå V90 CC som jag kunde åka ett år med utan att tvätta. Dock tycker jag fusion är snyggare när den väl är ren. Och gubbig som någon skrev vet jag inte om jag håller med om. Silver känns bra mycket gubbigare enligt mig...

Dessutom gör sig Fusion väldigt bra med alla svarta detaljer på R-Design.
av Plinkplonk
Själv valde jag thunder gray på nya beställningen då den ska vara väldigt tacksam mot smuts.
Nuvarande i vitt är en katastrof att hålla ren likaså andra bilen i hushållet som är väldigt lik Volvos denim blue.
Dock så är den denim/stål blåa färgen otroligt snygg när den är nytvättad i solljus!
Användarvisningsbild
av perin
GustavB skrev:Jag har Fusion. Tycker inte den är så jobbig att hålla efter. Dock värre än min osmium grå V90 CC som jag kunde åka ett år med utan att tvätta. Dock tycker jag fusion är snyggare när den väl är ren. Och gubbig som någon skrev vet jag inte om jag håller med om. Silver känns bra mycket gubbigare enligt mig...

Dessutom gör sig Fusion väldigt bra med alla svarta detaljer på R-Design.
Håller med. Red Fusion med svarta detaljer är otroligt snygg. Dock så blir den lite ”faluröd” vid vissa väderlekar, men vädret råder man ju inte på.
Gubbfärg om något är silver. När grannen hade två silverfärgade bilar i rad för 15 år sedan sa jag till honom att nu får du väl ge dig. Inte f..n är du gubbe redan. Sedan dess har han inte haft någon silverfärgad bil. Och han påminner mig varje gång han byter bil vad jag sade till honom för 15 år sedan. :-)
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]